LGS sınavı 3 yanlış 1 doğruyu götürüyor mu? 2022 LGS net ve puan hesaplama yöntemleri

LGS 2022 öncesinde öğrencilerin heyecanı tavan yapmış durumda. 1 milyon 200 bin öğrencinin gireceği LGS 2022 sınav puanlaması hakkındaki araştırmalar yoğunlaştı. Peki LGS sınavı 3 yanlış 1 doğruyu götürüyor mu? İşte 2022 LGS net ve puan hesaplama yöntemleri...

05.06.2022-09:38 - (Son Güncelleme: 05.06.2022-09:38) LGS sınavı 3 yanlış 1 doğruyu götürüyor mu? 2022 LGS net ve puan hesaplama yöntemleri

2022 Liselere Giriş Sınavı (LGS) için yapılan geri sayımın sonuna girildi. Aylardır heyecanla beklenen LGS 2022 yarın gerçekleşecek. Doğru cevaplayacakları her sorunun öneminin farkında olan ortaokul öğrencileri yıllardır devam eden ‘’ 3 yanlış 1 doğruyu götürür’’ uygulamasının bu yıl da devam edip etmeyeceğini öğrenmek için internet üzerinden ‘’LGS sınavı 3 yanlış 1 doğruyu götürüyor mu?’’

LGS sınavı 3 yanlış 1 doğruyu götürüyor mu?

Geçmiş sınavlarda olduğu gibi LGS 2022’de de 3 yanlış 1 doğrunun geçersiz olmasına sebep olmaktadır.

LGS 2022 Net hesaplama

2022 LGS net ve puan hesaplama yöntemleri

2022 LGS’ye girecek olan adaylar sınav net ve puan hesaplama yöntemlerini şu süreci izleyerek gerçekleştirebilirler:

1- Özel ve sayısal bölümlere ait alanların her bir alt testi için doğru ve yanlış cevap sayıları belirlenir.

2- Her bir öğrencinin her bir alt testine ait ham puanı, ilgili teste ait doğru cevap sayısından yanlış cevap sayısının üçte biri çıkarılarak bulunur.

3- Her bir alt testin ortalaması, ilgili testin ham puanları toplamının öğrenci sayısına bölümü ile elde edilir.

4- Her bir alt testin standart sapması, ilgili alt testin ham puanları, ortalaması ve sınava giren öğrenci sayısı kullanılarak hesaplanır.

5- Öğrencilerin her bir alt testine ait standart puanı (SP), o teste ait ortalama ve standart sapma kullanılarak tüm öğrencilerin ham puanlarının ortalamasını 50'ye, standart sapmasını 10'a getiren bir dönüştürme işlemi sonunda elde edilir.

6- Her alt test için hesaplanan standart puanlar, Tablo-2'de verilen katsayılar ile çarpılarak her bir alt testin ağırlıklı standart puanları bulunur.

7- Yabancı Dil ve/veya Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinden muaf olan öğrencilerin Yabancı Dil ve/veya Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ağırlıklı standart puanı, bu öğrencilerin o testler dışındaki diğer testlerin ağırlıklı standart puan toplamının, bu testlerden alınabilecek en yüksek ağırlıklı standart puan toplamına bölümünün, o testlerden alınabilecek en yüksek ağırlıklı standart puanla çarpılması ile elde edilir.

8- Testlerin ağırlıklı standart puanları toplanarak, Toplam Ağırlıklı Standart Puan (TASP) bulunur.

9- Cevap anahtarında hata olması ve bu hususun Merkez Sınav Kurulu kararı ile belirlenmesi sonucunda, soru/sorular iptal edilmeyecek, soru/soruların doğru seçenekleri dikkate alınmak suretiyle değerlendirmeye dâhil edilecektir.

10- Değerlendirme sırasında hatalı soru/sorular çıkması durumunda, 9/12/2016 tarihli ve 29913 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan 02/12/2016 tarihli ve 6764 sayılı Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun'un 69'uncu maddesiyle, 17/2/2011 tarihli ve 6114 sayılı Kanunun 7'nci maddesinin ikinci fıkrasına eklenen "Sınavlarda iptaline karar verilen sorular değerlendirme dışı bırakılarak geçerli soruların puan değerinin yeniden saptanması suretiyle puanlama yapılır." hükmü gereğince değerlendirme yapılacaktır.

11- Oturumlardan herhangi birine katılmayan ya da herhangi bir oturumda sınavı iptal edilen öğrenciler için MSP hesaplanmaz.

Kürşat Muratcan Kılıç
kursat@haber365.com.tr
YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Modal