Sıradaki Videolar
26 Temmuz 2021 Pazartesi 20:51 - (Son güncelleme: 20 Temmuz 2021 Salı 12:20)

Rahat Uyumanın Püf Noktaları

Ruh ve vücut sağlığı için en önemli şeylerden biri şüphesiz ki sağlık uyku. Bizde uykusuzluk sorunu yaşayanlar için rahat uyumanın püf noktalarını araştırdık.

Uzmanlar tarafından yapılan araştırmalarda, düzenli ve sağlıklı bir uykunu beyin gelişinde oldukça etkili olduğu kanıtlandı. Yine yapılan bazı çalışmalarda, beyinde serotonin sentezini uyaran triptofan isimli bir aminoasidin ve yüksek seyreden melatoninin düzeylerinin uykunun kaliteli, dinlendirici, rahat olmasına neden olduğu belirtildi. Bizde sizler için rahat uyumanın püf noktalarını araştırdık. İşte detaylar…

RAHAT UYUMANIN PÜF NOKTALARI

5 besini düzenli olarak gün içerisinde ve yatmaya yakın yemek, beyinde seratonin düzeyini artırabilir ve melatonin içerdikleri için rahatlamanıza yardımcı olabileceğini belirten uzmanlar 5 besinin faydalarını şöyle sıraladı:

Süt

Özellikle kaliteli protein içeriği ve triptofan aminoasidinden zengin olması uyumaya yardımcı olmaktadır. Uyumadan önce ılık içilen sütün triptofan içeriği daha yüksek olacağından sizi hızla uykuya dalma pozisyonuna geçirebilecektir.

Ceviz

 Doğal melatonin kaynağı olan ceviz yine uyku için size yardımcı olabilir. Akşam yemeğinden sonra 1 çay bardağı kadar yemek yeterlidir.

Muz

 Serotonin ve melatonin hormonlarının salınımlarını artırmasının yanı sıra içerdiği magnezyum ve potasyum ile kasların gevşeyip, rahatlamasını sağlar.

Ahududu

Çok nadir bir dönemde tazesini yakalayabildiğimiz ahududuyu taze veya dondurulmuş olarak tüketebilirsiniz. Akşam yatmadan önce 1 kase ahududu sizi yatıştıracak ve uykuya hazırlayacaktır.

Yulaf

Kaliteli bir uyku için önemli olan kalsiyum ve magnezyum mineralini içeren yulaf, aynı zamanda içerdiği melatonin hormonu sayesinde kaliteli bir uyku ile vücudun yenilenmesini sağlar.