Bakanlığın Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmeliği, Resmi Gazete'de yayımlandı ve yürürlüğe girdi.

Yönetmeliğe göre, falcı, medyum, astrolog ve benzerleri tarafından verilen hizmet reklamları ile beraber yasa dışı bahis, kumar oyunlarının reklamları hiçbir şekilde yayınlanmayacak.

Sohbet, arkadaşlık ve eş bulma hatlarıyla hizmetlerinin reklamına da müsade edilmeyecek. Her türlü ateşli ve ateşsiz silah, silah üreticisi ve satıcısının reklamı yayınlanmayacak.

'ABUR CUBUR'A DA YASAK GELDİ

Ticaret Bakanlığı tarafından, çocuklara ilişkin radyo ve televizyon programlarında, 'abur cubur' katagorisindeki çikolata, şeker, gofret, cips gibi aşırı tüketimi tavsiye edilmeyen gıda ve içeceklerin reklamının yapılmasına da yasak getirildi.

Yönetmelikle çocuklara ilişkin reklamlarda düzenleme yapıldı.

Düzenlemeye göre, çocuklar için hazırlanan radyo ve televizyon programlarında ve münhasıran çocuklara ilişkin diğer her türlü mecrada, Sağlık Bakanlığı tarafından hazırlanan gıda ve içecekler listesinin kırmızı kategorisinde bulunan çikolata, şeker, gofret, enerji barı, kek, tatlı bisküvi, meyveli pay, çikolata kaplı bisküvi, cips, gevrek çerezler, meyve suları, enerji içecekleri, tatlandırıcılı tüm içeceklerle yenilebilir buzlar gibi aşırı tüketimi tavsiye edilmeyen gıda ve içeceklerin reklamına izin verilmeyecek.

Yetişkinlere ilişkin programlarda ise bu ürünlerin reklamının yapılması durumunda, televizyonda ekranın alt kısmında izleyiciler tarafından rahatça okunabilir akar bant şeklinde, diğer mecralarda ise mecranın yapısına uygun olarak, içinde düzenli ve dengeli beslenmeyi teşvik eden ifadelerin bulunduğu yazılı veya sözlü uyarılar bulunacak. Ürün gruplarında kullanılacak ifadeler Sağlık Bakanlığı tarafından belirlenecek.

Aşırı tüketimi tavsiye edilmeyen gıdaların satışını yükseltmeye ilişkin uygulamalar bünyesinde, çocuklar hedef alınarak, ürünle beraber çocukların ilgi alanlarına ve beğenilerine ilişkin hediyeler verilemeyecek ve benzeri hiçbir pazarlama tekniği kullanılmayacak.

Gıda üreticilerinin uyum sağlayabilmeleri için 30 Haziran 2019 tarihinde yürürlüğe girecek düzenleme hükümlerine aykırı davrananlar hakkında reklamın veya promosyonun yayınlandığı mecraya göre Reklam Kurulu tarafından 8 bin 546 lira ile 341 bin 921 lira arasında idari para cezası kesilecek. İhlalin tekrarı durumunda Kurul cezayı 10 katına kadar yükseltmeye yetkili olacak.

Yönetmeliğin, 'aynı amaca ya da ihtiyacı karşılamaya yönelik rakip mal veya hizmetlere ilişkin hususların karşılaştırıldığı reklamlarda, rakiplere ait ürün adı, marka, logo, ticaret unvanı, işletme adı veya diğer ayırt edici unsurlara yer verilmeyeceği'ne yönelik maddesi ise bugünden itibaren yürürlüğe girmiş bulunuyor.

Son Dakika Gündem Haberleri için aşağı kaydırın.