E-Defter nedir? E-Defter nasıl oluşturulur? Dijital defter oluşturmanın detayları

Dijital defter anlamına gelen E-Defterin ne olduğu merak konusu oldu. Birçok kişi arama motorlarında sık sık E-Defter nedir? Sorusunu aratmaya başladı. E-Defter açmak isteyenler ne yapmaları gerektiğini öğretmen için konuyu gündeme getirdi. Peki, E-Defter nedir, nasıl oluşturulur? İşte yanıtı…

12.06.2022-09:10 - (Son Güncelleme: 12.06.2022-09:10) E-Defter nedir? E-Defter nasıl oluşturulur? Dijital defter oluşturmanın detayları

Dijital yöntemler hayatımızda önemli bir yer kaplamaktadır. Teknoloji ilerledikçe teknolojik ürünler ve yöntemler gündelik hayatımızın her noktasına nüfuz etmektedir. Dijital ortamda kayıt tutmak için elektronik imza ile açılan E-Defter, zorunlu bir uygulamadır. E-Defter, yasalarla zorunlu kılınmıştır. Peki, E-Defter nasıl oluşturulur? İşte detayları…

Excel formatında kayıtların tutulduğu E-Defter, yasa ile zorunlu tutulan bir sistemdir. Bu yöntem ile kayıtlar daha kolay ve düzenli olarak tutulmaktadır. 

Vergi yasası ile belirlenen, 10 milyonun üzerinde ciro geliri elde eden şirketler, E-Defter tutmakla yükümlüdür. Kullanılan sistemleri E-Deftere taşımak gerekmektedir. E-Deftere geçme zorunluluğu olmayan şirketler de gönüllü olarak bu sisteme geçiş yapabilir. Gönüllü olarak E-Deftere geçiş yapan şirketlerin elektronik fatura abonesi olması zorunlu değildir. Özel kişi şirketleri de E-Defter üyesi olabilmektedir. 

E-Defter bildirimi her ay Mali Müşavirler, muhasebeciler ya da şirket sahipleri tarafından kontrol edilir. E-Defter berat verilinceye kadar 90 gün içinde düzenlenebilir. Bu süre dışında ise ters kayıt yapılarak kayıtlar iptal edilir veya değiştirilir. Vakit mührü ile de defter baratı yapılmaktadır. Sistem tamamlanınca devlete gönderilir. E-Defter şirketler için faydalı bir yöntemdir. 

E-Defter

E-Defterin faydaları

E-Defter ile dokümanlar güvenli bir şekilde saklanır. 

E-Defter sistemi ile sayfa sayısına uygun olarak belge çıkartma ve notere onaylatma sorunları ortadan kalkıyor. 

E-Defter ile mürekkep ve kağıt kullanımına gerek kalmıyor. 

E-Defter ile kayıtlar için herhangi bir çıktı almak gerekmiyor. 

E-Defter ile zaman tasarrufu sağlanıyor. 

E-Deftere nasıl geçiş yapılır?

E-Defter işlemine geçmek için alakalı şartlara “http://www.edefter.gov.tr/edefteruyumluyazilimlar.html” internet adresi üzerinden erişmek mümkündür. Ayrıca gerekli şartlar Gelir İdaresi Başkanlığı’nın mevzuatlarında da belirtilmiştir. Bunun için “http://www.edefter.gov.tr/edeftermevzuat.html” internet adresi üzerinden gerekli şartlara bakmak gerekir. 

E-Defter kaydı yapmak için öncelikle resmi e-defter sitesine giriş yapmak gerekir. Bunun için “www.edefter.gov.tr” adresini kullanın. Ardından siteden “www.edefter.gov.tr/edefterbasvuru.html” adresli başvuru sekmesine tıklanır. Başvuru şartları dikkate alınarak “Elektronik Başvuru Yapmak için Tıklayınız” bölümüne basılır. Açılan sayfada başvuru sırasında dikkat edilmesi gerekenler belirtilmektedir. Sayfada ilerleyip başvuru formuna ulaşın. Başvuru formunda istenilen bilgiler eksiksiz şekilde doldurulmalıdır. Gerekli bilgileri doldurduktan sonra “Başvur” butonuna tıklayarak başvurunuzu tamamlayın. Daha sonra kart girişi yapılır ve elektronik imza ile başvuru tamamlanır. 

Kart giriş bölümünün açılmaması durumunda çerezleri silerek işlemi yeniden deneyin. Yine olmaması durumunda ise farklı bir bilgisayar denenebilir. Farklı bir yöntem bulmak için de Java Console üzerinden veriler alınarak Word dosyasına aktarılır ve bu bilgiler edefter@gelirler.gov.tr adresine gönderilmelidir.

E-Defter1

E-Defter başvuru şartları neler?

Asıl şahıs kıymettarlarının Elektronik İmza Yasası hükümleri sınırında üretilen yeterli elektronik lisans ya da 397 sayılı Vergi Usul Yasası Tümel Beyannamesi sınırında Mali Mühür alması gerekmektedir. 

Meşru şahıs kıymettarlarının 397 sayılı Vergi Usul Yasası Tümel Beyannamesi sınırında Mali Mühür almaları gerekmektedir.

E-Defter sisteminde kullanılan programların kayıt tutulması ve saklanmasına uygun olması gerekmektedir. 

E-Defter sistemi yapılacak bilgisayarların Java programını kullanması ve 32 bil olması gerekir.

E-imza, bilgisayarda kullanılan bütün sistemlere entegre edilmelidir. 

Hatice Üneş
haticeu@haber365.com.tr
YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Modal