18 Şubat 2019
  • Istanbul 10°
  • Ankara
  • Izmir 11°
İmsak 06:23
Güneş 07:48
Öğle 13:23
İkindi 16:19
Akşam 18:48
Yatsı 20:08
BIST101.729
Dolar5,3121
Euro6,0102
Altın226,45

Sporun Sağlığa Faydaları Neler?

Spor yapmak neden önemli? Herkes spor yapabilir mi? Modern hayatta spor yapabiliyor muyuz? Spor yapmanın bir zararı olabilir mi? Fiziksel aktivite ve sporun yararları nelerdir? Spor kaç kalori? soruların cevabı haberimizde...

Sporun Sağlığa Faydaları Neler?

Spor yapmak neden önemli? Herkes spor yapabilir mi? Modern hayatta spor yapabiliyor muyuz? Spor yapmanın bir zararı olabilir mi? Fiziksel aktivite ve sporun faydaları nelerdir? Spor kaç kalori? soruların cevabı haberimizde...

Spor hem bedenimiz için hem ruhumuz için hem de daha genç ve zinde bir görüntü elde etmek için çok faydalı bir faaliyettir. Yaşam kalitemizi yükseltmek, başarı ve özgüven duygularımızı geliştirmek daha mutlu daha az stresi hissetmenize yardımcı olan spor, sosyal yönden de birtakım faydalar sunmaktadır. Özellikle düzenli spor yapmak doğal yollardan gelişmiş olan stresi ortadan kaldırmaya yardımcı olacaktır.

FİZİKSEL AKTİVİTE VE SPOR YAPMANIN FAYDALARI NELERDİR?

Kemikler vücudu ayakta tutan önemli yapılardır. Kemik erimesi ve osteroporoz gibi sağlık problemleri olan hastalar için spor ayrıca önemlidir. Özellikle; yürüyüş, koşu, tempolu ve yavaş koşu, dans etme, tenis ve merdiven çıkma gibi fiziksel faaliyetler, kemiğin yapısını korur ve güçlenmesine yardımcı olur. Spor ya da herhangi bir fiziksel sırasında beyin, birtakım kimyasallar salgılamaktadır. Özellikle meslek olarak stres altında çalışmak zorunda kalanlar için, spor yapmak rahatlatıcı bir etki gösterecektir.

Belli bir amaç uğruna yapılan spor faaliyetleri, kişilerin çok daha kararlı azimli olmasına yardımcı olmaktır. Sporun faydalarını yaşabilmeniz için gerçekleştireceğiniz egzersizi kendinize ve yaşam şeklinize uygun seçmeniz gerekir.

Gün içerisinde yarım saatlik bir boşluğunuz oluyorsa hali hazırda bir boşluğunuz var ise kiloluysanız yoğun egzersizler size fayda sağlamayacaktır. Basit egzersiz yöntemleri ile işe başlamak en doğrusudur. 

Sporsuz bir diyet büyük bir eksiklik olarak görülmektedir. Aksi takdirde hem yediğimiz gıdalara hem de hafta da birkaç gün yaptığımız sporun düzenli olarak sizi formda ve zinde tutacaktır. Bugüne kadar spor yapmadıysanız yaşınız kaç olursa olsun mutlaka hoşunuza giden bir spor dalıyla uğraşmanız gerektiğinin farkında olmanızı öneriyoruz.

75 kiloyu baz alarak 1 saatlik fiziksel aktivitelerle harcanan kaloriler şu şekildedir:

Koşmak (16 km /saat) 1230 kalori

Futbol 540 kalori

Uzun yürüyüş 460 kalori

Yüzme 460 kalori

Yürüme (tempolu) 310 kalori

Ev işi 190 kalori

Yemek yapmak 190 kalori

Yemek yemek 115 kalori

Araba sürmek 155 kalori

Uyku 70 kalori

Tenis 540 kalori

Oturarak iş görmek 140 kalori

Oturarak TV seyretmek 75 kalori

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın



Yorum Yaz

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.