Zeka geliştiren besinler nelerdir? Doğru tüketiliyor mu? Aşağıda saydığımız yiyecekler zeka geliştiriyor mu? Zihnimizi güçlendiren yiyecekler nelerdir? Bu yiyeceklere ne kadar ihtiyaç duyuyoruz? sorularının cevabı haberimizde…

Zihnimize iyi bakan, unutkanlığımızı azaltan ve zekâ gelişimini tetikleyen yiyecekleri tercih etmek birçok konuda size avantaj sağlayacaktır. Rehber niteliği taşıyan bu listeyi buzdolabımızın kapağına asmakta fayda var… İnsan her durumda yaratıcı düşünmeye, zihnini daha çok geliştirmeye ve beynini güçlendirmeye mecbur. Zihin açıklığı dileklerine ne kadar çok ihtiyacımız varsa, zihnimize iyi bakacak yiyeceklere de en az ok kadar ihtiyacımız var.

Kuru yemişlerden kırmızı soğana, patatesten üzüme, özelliklerini hiç bilmediğimiz pek çok yiyecek, kesin bir zekâya ihtiyaç duyduğunuz her durumda sizlere destek olacak.

ZEKA GELİŞTİREN BESİNLER

Yoğurt: İçinde bulunan tyrosine isimli madde hafızayı güçlendirip beyni uyarıyor. Bu sayede beyin, meşgul olduğu konuya daha çok odaklanma sağlıyor.

Yeşil fasulye: Taze fasulye zengin bir lif kaynağına sahip olduğu için özellikle çocuklarda daha etkili bir sonuç göstermektedir.

Üzüm: Üzüm ve üzüm suyu, dopamin salgılanmasını arttırarak yeteneğimizi güçlendirmektedir.

Kırmızı et: Yağsız ve sinirsiz kısmından oluşan kırmızı et tam bir demir deposu olup, özellikle sağlıklı bir özellik taşıyor. Bu şekilde de beyin gelişimi için büyük yarar sağlıyor.

Somon balığı: Balık tüketimi genel olarak sağlıklı ancak omega-3 bakımından çok zengin olan somonun zekâ gelişimi için ayrı bir yeri var. Bu sayede hem hafızayı güçlendirdiğine hem de beyin korunmasına yardımcı oluyor.

Tahıllar: Önemli bir B vitamini kaynağı olan tahıllar, kan şekerini dengeleyerek beynin harekete geçmesini sağlıyor. Kahvaltılarda tam tahıllı ekmek tercih etmek faydalı oluyor.

Kırmızı soğan: hafızayı geliştiren ve unutkanlığı önleyen guercetin isimli birleşen bakımından zengindir. Aynı zamanda iyi de bir folik asit kaynağıdır.

Patates: Kan şekerini yavaş yükselterek zekânın daha verimli çalışmasına olanak tanıyor. Ancak yağda kızartılan patates bu özelliklerini yitirebiliyor.

Kuru Yemişler: Ceviz, fındık, kaju, badem,  yer fıstığı, ay çekirdeği, susam, keten tohumu gibi E vitamini bakımından zengin olan kuruyemişler, içerdiği yağ asitleri sayesinde unutkanlıkla savaşan kahramanlar arasında. Önerilen miktar her gün bir avuç kadar.

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.