Şeker Nasıl Düşürülür?

Kan şekerinin yüksek olması diyabet hastalığı olarak bilinir. Vücutta olan şeker, hücrelere gidemez ve kanda hızla yükselmeye başlar. Bu durum pankreastan insülin salgısının olmadığı ya da az salgılandığına işaret eder. İşte tüm merak edilenler haberimizde...

Şeker Nasıl Düşürülür?

Kan şekerinin yüksek olması diyabet hastalığı olarak bilinir. Vücutta olan şeker, hücrelere gidemez ve kanda hızla yükselmeye başlar. Bu durum pankreastan insülin salgısının olmadığı ya da az salgılandığına işaret eder. İşte tüm merak edilenler haberimizde...

KAN ŞEKERİ NASIL DÜŞÜRÜLÜR?

1.Düzenli spor alışkanlığı edinin

Düzenli egzersiz kilo vermenize de insülin duyarlılığınızın artmasına da yardımcı olur. Yüksek insülin duyarlılığı ise hücrelerin kanda bulunan elverişli şekerin daha düzenli şekilde kullanılmasını sağlar. Hem de spor yapmak kaslarınızın kan şekerini enerji ve kas kasılması için kullanılmasını sağlar.

Eğer kan şekeri değerlerinizde sorun yaşıyorsanız, düzenli olarak test yaptırmalısınız. Bu şekilde vücudunuzun hangi aktivitelere ve besinlere ne tepki verdiğini ölçebilir ve kan şekerinizin çok düşük ya da yüksek olmaması için önlemler alabilirsiniz.

Yüzme, tempolu yürüyüş, ağırlık kaldırma, bisiklete binme, koşu, dans etme ve tırmanma gibi sporlar vücuda iyi gelir, hem de kan şekerini düzenler.

  1. Karbonhidrat alımınızı kontrol altına alın

Vücudumuz karbonhidratları şekere çevirir ve ardından insülin hücrelerimize şekeri taşır. Çok fazla karbonhidratlı yiyecekler tüketiyor veya insülinin işleyişinde problem yaşıyorsanız, bu işlem çalışmaz ve kandaki glikoz oranı artar.

Birçok araştırma düşük karbonhidratlı beslenme şekillerinin kan şekerini düşürdüğünü ve ani yükselişleri önlediğini göstermiştir. Doktorunuzun da kontrolünde karbonhidratlı ürünleri azaltarak uzun vadeli ve sağlıklı bir yaşam şekli geliştirebilirsiniz.

  1. Lifli yiyecekleri öğünlerinize ekleyin

Lifler karbonhidrat sindirimini ve emilimini yavaşlatıyor. Bu sebeple de kan şekerindeki artışı kademeli bir hale getiriyor.

Ayrıca, yüksek lifli beslenme şekli Tip 1 diyabeti düzenler çünkü kan şekeri kontrolü sağlar ve kan şekerinin düşmesi riskini de azaltır. İçeriğinde bolca lif bulunan yiyecekler sebzeler, meyveler, bakliyatlar ve tahıllardır. Kadınlar için günde ortalama 25 gram, erkekler için de 38 gram lifli gıda önerilmektedir.

  1. Bol su için

Su içmek kan şekeri seviyenizi gereken seviyede tutar. Susuz kalmamanın haricinde, böbrekler fazla kan şekerini idrar yoluyla vücuttan atar. Düzenli su içmek kanı sulandırır, kan şekerini düşürür ve böylece diyabet riski de azalır.

Şekerli içecekler kan şekerini yükselttiğinden, kilo aldırdığından ve diyabet riskini artırdığından su ve kalorisiz içecekler daha çok tercih edilmelidir.

  1. Elma sirkesi deneyin

Elma sirkesi sağlığa oldukça yararlıdır. Muhtemelen karaciğer tarafından şeker üretimi azaltarak ve şekerin hücrelerce kullanımını artırarak, kan şekeri seviyesini dengeler.

Ayrıca bazı araştırmalar, sirkenin vücudun şekere olan tepkisi önemli oranda etkilediğini ve insülin duyarlılığını artırdığını göstermiştir. Salatanıza bir miktar ekleyerek bile faydasını görebilirsiniz. Ancak hali hazırda ilaçlar kullanıyorsanız, doktorunuza danışmadan kullanmamanız önerilir.

  1. Magnezyum ve krom bakımından zengin besinler tüketin

Yüksek kan şekeri seviyesi ve diyabet mikro besin eksiklikleri ile de ilgilidir. Bu sebeple magnezyum ve krom gibi minerallerin bulunduğu besinler öğünlere eklenmelidir.

Krom, vücutta karbonhidrat ve yağlarda bulunur. Kan şekerini düzenler ve ayrıca krom eksikliği vücudu karbonhidrat intoleransına da alıştırabilir. Yumurta sarısı, kahve, kuruyemiş, yeşil fasulye, brokoli ve et gibi besinler krom açısından zengindir.

Magnezyumun da kan şekerine olumlu etkileri bulunmuştur ve magnezyum eksikliğinin diyabet ortaya çıkardığı da bilinmektedir. Magnezyum, koyu yapraklı yeşil sebzeler, tam tahıllar, balık, bitter çikolata, muz, avokado ve fasulyede bolca bulunur.

  1. Kan değerlerinizi sık sık ölçün ve kayda alın

Kan şekeri değerlerinizi sık sık ve düzenli olarak ölçmek önemlidir. Örneğin, yemek veya ilaçlar için vücudunuzun gösterdiği reaksiyonları görerek bunlara uygun düzenlemeler yapmanızı sağlar.

  Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın

Yorum Yaz

Diğer Sağlık Haberleri