Dikkat dağınıklığı, odaklanma sorunu ve konsantrasyon eksikliği hepimiz dönem dönem yaşayabiliriz. Zamanı verimsiz kullanmaya sebep olan bu durumun üstesinden gelmek için çözüm yolları var. Peki, odaklanma sorunu nasıl çözülebilir? İşte sorunuzun cevabı.

UYKUNUZU DÜZENE SOKUN

Yetişkin bir bireyin, günde 7-9 saat uyumaya ihtiyacı vardır. Eğer bu sürenin altında uyuyorsanız,odaklanma sorunu yaşayabilirsiniz. Kaliteli bir uyku,odaklanma probleminizi çözebilir.

DÜZENLİ KAHVALTI YAPIN

Her gün düzenli olarak kahvaltı yapmak, vücut için olmazsa olmazlardandır. Kahvaltı yapmazsanız, beyninize ihtiyacı olan enerjiyi sağlayamazsınız. Böylece odaklanma problemine davetiye çıkarmış olursunuz. Kahvaltıda yüksek proteinli besinler ve kaliteli karbonhidratlar tercih edin.

SOSYAL MEDYADAN UZAK DURUN

Günümüzün en büyük bağımlılıklarından biri, hiç kuşkusuz sosyal medya. Çalışırken telefonunuza gelen bildirimler dikkatinizi dağıtabilir. Odaklanmanız gereken bir iş yapıyorsanız, telefonunuzu sessize alın ve gözünüzün önünden kaldırın.

LİSTE YAPIN

Güne programsız başlamak, işlerinizin birbirine karışmasına sebep olabilir. İşlerinizi önem sırasına göre listeleyin ve program yapın. Mutlaka bir not defteriniz olsun, tamamladığınız işlerinizi işaretleyin.

İŞ YÜKÜ

Aynı anda birden fazla işle ilgilenmek, odaklanma probleminizi artırabilir. Bitirebileceğiniz kadar iş alın. Ağır iş yükü, sizi hem strese sokar hem de odaklanma probleminizi artırır.

OLUMSUZ FİKİRLERDEN KURTULUN

Gününüz kötü geçebilir ya da kötü şeyler yaşamış olabilirsiniz, ancak bunları düşünmemeye çalışın. Bu fikirler aklınızdayken, işinize odaklanmanız mümkün olmayacaktır.

ÇALIŞMA ALANINIZI DÜZENLEYİN

Kendinizi tanıyın. Nasıl odaklanırsınız, nasıl daha verimli çalışabilirsiniz, bütün bunlar üzerine düşünün.  Sesli bir ortam mı, sessiz bir ortam mı sizi motive eder?  Masanız dağınıkken mi daha iyi odaklanıyorsunuz, yoksa topluyken mi? Kendinizi tanıyın ve çalışma alanınızı kendinize göre düzenleyin.

KISA MOLALAR VERİN

Kısa ama düzenli şekilde molalar verin. Örneğin, 30 dakikalık çalışmalar sonunda 5 dakikalık kısa bir mola verin. Bu molalarda kendinizi bir kahve veya çikolatayla ödüllendirin.

MASANIZI VE BİLGİSAYARINIZI DÜZENLEYİN

Bilgisayarınızdaki ve çalışma masanızın üzerindeki dosyaları, dokümanları ya da malzemeleri işiniz bittiğinde mutlaka kaldırın. Daha önceki çalışmalarınız, dikkatinizi dağıtabilir. Düzenli bir ortamda çalışmak daha iyi odaklanmanıza yardımcı olur.

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın