Pasaport çıkarma, pasaport yenileme ve ehliyet çıkarma, ehliyet yenileme işlemleri artık tek bir noktadan yapılacak. Uzun zamandır Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen bu işlemler, Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğüne devredildi.

‘’HAYAT AKIŞINI KOLAYLAŞTIRAN HİZMET’’

Geçtiğimiz hafta konuyla ilgili müjdeyi veren İçişleri Bakanı Süleyman Soylu ‘’ 2 Nisan'dan itibaren tüm bu işlemler için ilçe nüfus müdürlüklerimize başvuru yapılacaktır. Türkiye Cumhuriyeti kimlik kartı, pasaport ve sürücü belgesi işlemleri aynı yerde yapılacağından vatandaşımızın birden fazla belge için başvuru yapması gerektiğinde ayrı ayrı belge sunmak zorunda kalmayacaktır. Ayrıca ehliyetin, nüfusun, pasaportun verilerini bilgi için kullanabilme imkanına da sahip olabilecektir. Biz vatandaşımızdan belge istemeyeceğiz. Çünkü, birçok kurumla yapmış olduğumuz entegrasyonla vatandaşlarımızın bilgilerini bilişim üstünden temin edeceğiz ve vatandaşımıza büyük bir kolaylık sağlayacağız. Biyometrik veriler, yani el ve parmak izleri, şimdi nüfus idaresinde de yepyeni sisteme geçiyoruz. Bu el ve parmak izleriyle ilgili olarak da bu yeni geçtiğimiz sistemde vatandaşımız bir kere bu parmak izini ehliyete, pasaporta veya nüfus kağıdına verdiğinde, bunun sadece bir sonra geldiğinde teyidi yeterlidir. Teyidi yeterli olduğu andan itibaren depoda olan bilgisini alacak, getirecek ve onun üzerinden de eşleştirecektir. Bu modern bir hizmettir, esas itibariyle vatandaşımızın olağan hayat akışını kolaylaştıran bir hizmettir’’ demişti.

EHLİYET VE PASAPORT İÇİN RANDEVU NASIL ALINIR?

Pasaport ve sürücü belgeleri almak isteyen vatandaşlar harç ücretlerini ödedikten sonra Vatandaş Etkileşim Merkezi ALO 189’dan veya ‘randevu.nvi.gov.tr’ internet adresinden işlemlerini gerçekleştirebilirler. 

EHLİYET VE PASAPORT İŞLEMLERİ İÇİN TIKLAYINIZ

Son Dakika Gündem Haberleri için aşağı doğru kaydırın.