TEI, Savunma Sanayii Başkanlığı ile 2012 yılında imzaladığı anlaşma ile Operatif İHA Motoru Geliştirilmesi Projesi için harekete geçilmişti. Türk mühendisleri tarafından tasarlanan motor ilk yer testine Ocak 2017 tarihinde girdi. Bu zaman içinde 3 bin saatten fazla test başarıyla gerçekleştirildi. Motor, 20.000 bin feet yani ortalama 6 bin 600 metre yükseklikte 170 beygirlik güç sağladı.

Mevcut motora göre çok daha az yakıt tüketen turbodizel motorun 2019'un ikinci yarısında tüm kalifikasyonunun bitirilmesi amaçlanıyor.

Baykar tarafından tasarlanan ve çift motorlu olarak yapılan Akıncı, 24 saat havada durabilecek. Akıncı Taarruz İnsansız Hava Aracı, geçen Haziran ayında imalat bandına girmişti. Servis irtifası 40 bin feet olarak planlanan Akıncı, toplam 5 ton ağırlığında olacak. 1,5 ton faydalı yük taşıyabilecek. Kanat açıklığı 20 metreye kadar çıkacak Akıncı'da uydu haberleşmesi için SAT-COM sistemi yer alacak. Bu şekilde aracın menzili çok daha uzatılabilecek.

Son Dakika Teknoloji Haberleri için aşağı kaydırın.