Türkiye'de Sosyal Medya, TV Kullanımını Geçti

Mobil İletişim Araçları ve Bilgi Teknolojileri İş Adamları Derneği (MOBİSAD) ve İstanbul Üniversitesi iş birliğiyle hazırlanan Mobil İletişim Sektör Raporu yayınlandı. Rapora göre Türkiye’de yetişkinlerin internet ve sosyal medya kullanımı, televizyon izleme süresini geçti.

04.03.2020-10:38 - (Son Güncelleme: 04.03.2020-09:58)

Mobil İletişim Araçları ve Bilgi Teknolojileri İş Adamları Derneği (MOBİSAD) Başkanı Mustafa Kemal Turnacı İstanbul’da düzenlenen toplantıda konuştu. Turnacı, hızla gelişen bir sektör olarak mobil iletişimin her geçen gün arttığına dikkat çekerek, Türkiye nüfusunun yüzde 77'sinin akıllı telefona sahip olduğunu belirtti.

Turnacı burada yaptığı konuşmasında: "İnternete bağlantı süremiz 7 saat 9 dakika, sosyal medya kullanım süresi 2 saat 48 dakika, TV izleme süremiz 2 saat 44 dakika. Sosyal medya kullanımı, TV izleme süresini geçti." sözlerini kullandı.

Sayıların bu kadar çarpıcı olduğu bir dönemde mobil iletişim sektörünün önemi ve ekonomiye katkılarının göz ardı edilemez bir noktaya ulaştığına işaret eden Turnacı, sektörün 170 bin doğrudan, 800 bin dolaylı istihdam sağladığına vurgu yaptı.

Rapora göre Türkiye'de toplam internet kullanıcı sayısı 54,3 milyon, mobil kullanıcı sayısının 59,05 milyon, sosyal medya kullanıcı sayısı 51 milyon, mobil sosyal medya kullanıcı sayısının ise 44 milyon olarak kaydedildi.

Yine ayrıca nüfusun yüzde 98'i cep telefonu kullanıyor. Cep telefonu sahiplerinin yüzde 77'sinin akıllı telefonu bulunuyor. İnternete bağlantı süresinin ise 7 saat 9 dakika olarak ortaya çıkarıldığı raporda TV izleme süresi 2 saat 44 dakika olarak ölçülürken sosyal medya kullanım süresi ise 2 saat 48 dakika olarak belirlenmiş.

Buna göre Türkiye’de sosyal medya kullanımı televizyon izleme süresini de ilk kez geçmiş oldu. Böylece internette ve uykuda geçirdiğimiz süre eşitlenmiş oldu.

DNC Medya
DNC Medya
bilgi@haber365.com.tr
YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Modal