Yapılan araştırmalar sağlıklı bağırsak ve sağlıklı bağırsak florasının vücudumuz için çok önemli olduğunu ortaya çıkarmıştır. Beslenme tercihlerimize ekleyeceğimiz birkaç yiyecekle, sağlıklı bağırsak florasını korumak mümkün.

BİRÇOK HASTALIĞIN SEBEBİ

Son dönemlerin en popüler konularından biri hiç kuşkusuz mikrobiyota yani bağırsak florası. İkinci beyin olarak da adlandırılan bağırsak florası insan vücudunda önemli etkilere sahip. Öyle ki son yıllarda pek çok hastalığın sebebi “bozulmuş bağırsak florası” ile ilişkilendiriliyor.

OBEZİTEYE NEDEN OLUR

Sağlıksız bağırsak florası diyabet, obezite, romatoid artrit, depresyon ve kronik yorgunluk gibi birçok hastalığa neden olur. Sağlıklı bir bağırsak florasına sahip olmanın hem bebeklik döneminde hem de ileriki yaşlarda hastalıklardan korunmak için oldukça önemlidir.

BESLENME ÖNEMLİ

Mikrobiyota yani bağırsak florası, bağırsakta bulunan canlı organizma bütünlüğüdür ve başta beslenme olmak üzere egzersiz, stres, doğum şekli gibi birçok metabolik, fizyolojik ve çevresel faktörlerden etkilendiğini söyleyebiliriz. Öyleyse sağlıklı bir bağırsak florası için nasıl beslenmeliyiz?

SEBZE VE MEYVE TÜKETİN

Özellikle rafine karbonhidratlar ve şeker bağırsak florasını olumsuz yönde etkiler. Bunun yerine lif içeriği yüksek sebzeler, meyveler ve tam tahıllı gıdalar tercih edilmelidir.

PREBİYOTİK VE PROBİYOTİKLERE YER VERİN

En çok bilinen prebiyotikler; muz, elma, çilek, yaban mersini, enginar, kuşkonmaz, tam buğday, arpa, keten tohumu, badem, ceviz ve yer elmasıdır. Probiyotikler ise kefir, yoğurt, peynir, turşu (özellikle lahana turşusu), süt ve kombuchadır.

KEMİK SUYU ÖNEMLİ

Bağırsak florası zaman zaman bakteri, virüs, toksin, ağır metal gibi birçok zararlı maddeye maruz kalabilir. Kemik suyunda bulunan jelatin, bağırsak florasının bu zararlı etkilere karşı korunmasını ve onarılmasını sağlar.

SU OLMAZSA OLMAZ

Sağlıklı bir yaşamın olmazsa olmazı olan su, bağırsak sağlığı için de oldukça önemli. Gerek besinler yoluyla aldığımız liflerin sindirilmesi gerekse bağırsakların daha kolay çalışması için gün boyu alınan sıvı miktarı ciddi önem taşıyor.

SARIMSAK TÜKETİLMELİ

Sarımsak, içerdiği pek çok vitamin ve fitokimyasallar sayesinde bağırsaklarda bir savunma mekanizması oluşturur.

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.