16 Haziran 2019
  • Istanbul 25°
  • Ankara 23°
  • Izmir 28°
İmsak 03:24
Güneş 05:24
Öğle 13:10
İkindi 17:10
Akşam 20:45
Yatsı 22:36
BIST90.787
Dolar5,9011
Euro6,6346
Altın254,64

D Vitamini Eksikliği Belirtileri Neler?

D vitamini Nedir? Faydaları Nelerdir? D vitamini eksikliği belirtileri neler? D vitamini Besin kaynakları neler? D vitamini faydaları neler? D Vitamini nasıl alınır? tüm bu soruların ve önemli bilgiler haberimizin detayında...

D Vitamini Eksikliği Belirtileri Neler?

Gün içinde güneşli bir havada yapılacak kısa bir yürüyüş ile ihtiyacın karşılanabilmesine rağmen ülkemizde D vitamini eksikliği oranı oldukça yüksek. Bu vitaminin eksikliğinin yaygın olmasının en önemli nedenlerin biri yeterince güneşe maruz kalmamak diğeri ise D vitamini içeren gıdaların sayısının az olması ve bu gıdalarda vücudun ihtiyaç duyduğu kadar D vitamini bulunmamasıdır.

D VİTAMİNİ NEDİR?

D vitamini; D-1, D-2 ve D-3 içeren bir bileşik ailesinde yağda çözünür bir vitamindir. Güneş ışığına tepki olarak cildinizin ürettiği bir vitamin olan D vitamini için bazen “güneş ışığı vitamini” denir.

D VİTAMİNİN FAYDALARI

D vitamininin önemli işlevleri vardır. Belki de en hayati olan şey, kalsiyum ve fosfor emilimini düzenleyen ve normal bağışıklık sistemi fonksiyonunu kolaylaştıran faktörlerdir.

D vitamini yeterli miktarda almak normal büyüme ve kemik ve diş gelişimi için yanı sıra bazı hastalıklara karşı geliştirilmiş direnç için önemlidir.

Vücudunuz yeterince D vitamini almıyorsa, yumuşak kemikler (osteomalazi) veya kırılgan kemikler (osteoporoz) gibi kemik anormallikleri geliştirme riski altına girersiniz.

D VİTAMİNİ EKSİKLİĞİ BELİRTİLERİ

-Sık enfeksiyon geçirme,

-Yara iyileşmesinde geçikme,

-Sırt ve kemik ağrıları, Kas ağrıları,

-Yorgunluk, Ağrı hassasiyetinde artma,

-Depresyon atakları ruh halinde dalğalanmalar,

-Baş terlemesi,

-Fazla kilo, kilo verememe,

-Saç dökülmesi, Alerjiler,

-Genel yorgunluk, ağrılar ve ağrılar ve genel anlamda iyi hissetmeme hissi,

-Merdiven çıkarken veya ayağa kalkarken veya sandalyeden kalkışta zorluk çekebilecek ciddi kemik veya kas ağrısı veya güçsüzlüğü

-Stres, özellikle bacaklarda, pelvislerde ve kalçalarda ağrı,

D VİTAMİNİ NASIL ALINIR?

Vücudunuz doğrudan güneş ışığına maruz kaldığında doğal olarak D vitamini üretir. İhtiyacınız olan tek şey, özellikle cildin tenli olması halinde, günde 10 dakika, güneşe maruz kalma. Güneş ışığından D vitamini almanın yanı sıra, kandaki vitaminin yeterli seviyesini sağlamak için belirli gıdalar ve takviyeleri de kullanabilirsiniz.

D VİTAMİNİ BESİN KAYNAKLARI

Birkaç gıdada doğal olarak D vitamini bulunur. Bu nedenle, bazı gıdalar pekiştirilir. Bu, D vitamininin eklendiği anlamına gelir. D vitamini içeren besinler;

-Somon

-Sardalya

-Yumurta sarısı

-Karides

-Süt

-Tahıl

-Yoğurt (takviye edilmiş)

-Portakal suyu (takviyeli)

Güneşe maruz kalma ve tek başına gıda ile her gün yeterli miktarda D vitamini almak zor olabilir, bu nedenle D vitamini takviyelerinin alınması yardımcı olabilir.

Sağlıklı bir işleyiş için gerekli olan D vitamini miktarı üzerinde bazı tartışmalar var.

Son zamanlarda yapılan araştırmalar, bir zamanlar düşündüğünüzden daha fazla D vitamini ihtiyacınız olduğunu göstermektedir. 

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.

Yorum Yaz

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.