Besin tüketiminde kalori hesabı yaparken içerdikleri vitamin ve antioksidanlar göz ardı edilmemeli. Antioksidan özellikle kırmızı meyvelerde yüksek miktarda bulunur. Antioksidan içeren besinlerin tüketimi kanserden beyin hastalıklarına kadar bir çok sağlık riskini engelleyici bir faktördür.

1.Yaban mersini: Yaban mersini düşük kalorili olduğu kadar vitamin, mineral ve antioksidan bakımından zengin bir meyvedir. Çalışmalar, yaban mersininin, diyetteki en iyi antioksidan destekçilerinden biri olduğu yönünde. Yaban mersini, kalp hastalığını engellemeye ve yaşlandıkça meydana gelen beyin fonksiyonlarındaki düşüşü geciktirmeyi sağlayacak antosiyaninler ve diğer antioksidanlar bakımından zengindir.

2.Çilek: Yazın en sevilen meyvelerinden biri olan çilek C vitamini, manganez, folat, potasyum ve antioksidan kaynağıdır. Çilekler antosiyaninler olarak bilinen ve onlara kırmızı rengi sağlayan bir tür antioksidan barındırır. Araştırmalar antosiyaninlerin kötü kolesterol düzeyini düşürdüğü ve iyi kolesterolü yükselttiği yönünde.

3.Ahududu: Ahududu, tatlılarda çokça kullanılan bir meyvedir. Antioksidan barındırmasının yanı sıra, lifi C vitamini, manganez gibi besin ögelerini de barındırır. Çalışmalar, ahudududaki diyet bileşenlerinin ve antioksidanların kanser ve kalp hastalıklarını azaltabileceğini göstermektedir.

4.Kızılcık: Kızılcık C vitamini, manganez, E vitamini ve bakır bakımından zengin bir besindir. Ayrıca, sağlığı geliştirebilen flavanol polifenoller olarak bilinen antioksidanlardan da çok miktarda içerir.

5.Karpuz: Karpuz A ve C vitaminlerin, likopen, karotenoidler ve cucurbitacin E gibi etkili antioksidanları barındırır. Karpuzun barındırdığı anitokisdanları ile ilgili yapılan çalışmalarda kansere karşı engelleyici etkileri ortaya çıkmıştır.

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.