Popüler Diyetlerin Zararları

Yanlış beslenme alışkanlıkları obezitenin salgın bir hastalık gibi hızla yayılmasına sebebiyet vermektedir. Beslenme ve Diyetetik Uzmanı Burcu Uludağ yaptığı açıklamada yanlış yapılan diyetlere dikkat çekti. Detaylar haberimizde...

11.01.2018-16:42 - (Son Güncelleme: 25.09.2021-15:21)

Yanlış beslenme alışkanlıkları kilo artışının temel nedenidir kilo artış oranını bu derece yüksek olması obezitenin salgın bir hastalık gibi hızla yayılmasına sebebiyet vermektedir.

Beslenme ve Diyetetik Uzmanı Burcu Uludağ yaptığı açıklamada yanlış yapılan diyetlere dikkat çekti. Uludağ, popüler diyetler hakkında yaptığı açıklamada, ''Popüler diyetler, üzerinde yeterli bilimsel çalışma yapılmayan ve kişilerin genel sağlık durumunu göz ardı ederek hızlı kilo kaybını hedefleyen diyetlerdir.  Bu tür popüler diyetlerin kısa ve uzun dönemde sağlık üzerinde ciddi olumsuz etkileri olmaktadır.'' diye ifade etti.

YANLIŞ DİYET KANSERE NEDEN OLABİLİR

Popüler diyetlerin zararlarına değinen Uludağ şunları söyledi: ''Popüler diyetler önerilenden çok hızlı kilo kaybına neden olacağı için en büyük risk kas dokusu kaybıdır. Kalp kası vücudun en önemli kaslarından biridir ve hızlı kilo kaybı başta kalp olmak üzere birçok organda yapısal ve işlevsel bozulmalara yol açarak hayati tehlike oluşturabilir. Düşük enerji içerikli hızlı kilo kaybı hedefleyen sağlıksız diyetler safra kesesi taşı oluşumunu tetikler. Bunun yanında vücudun bağışıklık sistemi olumsuz etkilenir ve vücut savunmasız kalarak enfeksiyonlara daha açık hale gelir. Sık sık hastalanır ve hastalıklarda iyileşme süresi uzar. Kas dokusu vücudun destek dokusudur ve iskelet sistemiyle birlikte vücudu ayakta tutup hareket etmemizi sağlar. Yine hızlı kilo kaybı hedefleyen popüler diyetlerde kas kaybına bağlı olarak yorgunluk, halsizlik, hareketlerde azalma vb. yaşam kalitesini olumsuz etkileyecek sonuçlar ortaya çıkabilir. Vücudun enerji harcadığı bölüm olan kas dokusundaki kayıplar sonucunda vücudun çalışması yavaşlar, metabolizma hızı düşer ve verilen kilo hatta daha fazlası çok kısa sürede geri alınır. Çok düşük enerji içerikli diyetlerle hızlı gerçekleşen kilo kayıplarının uzun süre korunması mümkün değildir. Yine popüler diyetlerin genellikle yüksek protein içerikli olması böbreklerin yorulmasına, idrarla kalsiyum atımının artarak kemik sağlığının bozulmasına, yetersiz diyet posası alımına bağlı olarak kabızlığa hatta ince ve kalın bağırsak kanserlerine bile neden olabilmektedir.''

Doğru uygulanmayan diyetlerin ilerleyen zamanlarda sorunlara yol açacağının altını çize Uludağ, ''Yanlış yapılan diyetler ilk etapta olmasa da sonradan vücut hızının ve dengesinin bozulmasına bağlı olarak hızlı kilo artışına neden olabilir.'' dedi.

DİYET PROGRAMI BİREYE ÖZEL OLMALI!

Sağlıklı bir şekilde kilo vermenin sırrını açıklayan Uludağ şunları kaydetti: ''Diyet parmak izi gibidir. Her bireyin diyeti kendine özeldir ve kişiye uygun planlanmalıdır. Sağlıklı kilo vermek için mutlaka diyetisyen desteği alınmalıdır. Sağlıklı kilo verme hızı kişisel farklılıklar gösterse de genel olarak ayda 2-4 kilo arasındadır. Diyet programı geçici olarak düşünülmemeli yaşam tarzı değişikliği yapılarak sağlıklı beslenme alışkanlıkları kazanımı hedeflenmelidir. Bu şekilde bir diyet programı ile kazanılan başarı sürdürülebilir. Sağlıklı bir beslenme programında diyet enerjisi bireyin günlük ihtiyacına göre planlanmalı karbonhidrat, protein, yağ dengesi bireyin yaşam tarzı alışkanlıkları ve biyokimyasal bulguları göz önünde bulundurularak düzenlenmeli, yeterli derecede vitamin ve mineral içermelidir. Her gün her besin öğesinden yeteli ve dengeli şekilde tüketilmeli, fiziksel aktivite artırılmalı ve yeterli su tüketimi sağlanmalıdır.''

YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Modal