Adalet Bakanlığı personelinin geliştirdiği yazılımla yaklaşık 153 bin kişi, "e-devlet" üzerinden 6 dile çevrilmiş sabıka kaydı aldı.

Adalet Bakanlığı Adli Sicil ve İstatistik Genel Müdürlüğü yetkililerinden alınan bilgiye göre, farklı dillere tercüme edilmiş sabıka kayıtlarının internet üzerinden alınmasına yönelik çalışmaların tamamlanmasıyla 20 Mart 2016'dan itibaren yabancı dile çevrilmiş sabıka kayıtları "e-devlet" üzerinden verilmeye başlandı.

Yeni uygulama kapsamında adliyelerden alınması gereken tercüme edilmiş adli sicil sorgulama sonuçları, elektronik ortama aktarıldı.

İlk olarak İngilizce, Fransızca, Almanca ve İtalyanca olmak üzere dört dilde sabıka kayıtları "e-devlet" üzerinden alındı. Uygulama alanının genişletilmesiyle, İspanyolca ve Flemenkçe dillerine çevrilmiş sabıka kayıtlarının da "e-devlet" üzerinden verilmesi sağlandı.

Vatandaşlar, bilgisayar, akıllı telefon ve tabletler üzerinden internete girerek, tercüme edilmiş sabıka kayıtlarına ulaştı.

Bugüne kadar 128 bin 138 İngilizce, 7 bin 200 Fransızca, 14 bin 143 Almanca, 2 bin 912 İtalyanca, 183 İspanyolca ve 158 Flemenkçe olmak üzere toplam 152 bin 734 yabancı dile çevrilmiş sabıka kaydı alındı.

Yeni uygulamadan, adli sicil ve arşiv kaydı bulunmayan vatandaşlar yararlanabiliyor.

Öte yandan geçtiğimiz günlerde E-devlet sitesinin arayüzü değiştirildi.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşarı Suat Hayri Aka, e-devlet Kapısı'nın hizmete başlamasının 10. Senesi nedeniyle Bakanlıkta gerçekleştirilen törende yaptığı konuşmada, değişim ve dönüşümün en güzel örneğinin e-Devlet Kapısı olduğunu ifade etti.

e-Devlet Kapısı projesinin, Bakanlığın bünyesinde Türksat Genel Müdürlüğünün fiili uygulamalarıyla, vatandaşların günlük hayatına kolaylık sağlamak, devletle olan ilişkilerinde zaman ve maddi tasarrufta bulunmak hedefiyle hazırlandığını anlatan Aka, bu hizmetin 35 milyon kullanıcıya ulaştığını söyledi.

Milyonlarca işlemin gerçekleştirildiği e-Devlet Kapısı'nın hemen hemen bütün kamu hizmetlerini kapsar hale geldiğini belirten Aka, ciddi bir dijital dönüşüm yaşandığını söyledi.

Aka, vatandaştan bilgi ve belge istemede en iyi kolaylığın sağlandığı söz konusu hizmetle bürokrasinin minimize edilerek, doğrudan hizmet vermeye ilişkin ciddi bir değişim yaşandığını vurguladı. Aka, "Değişimin önemli yansımalarından bir tanesi yeni arayüz. Bu hizmet, görsellik açısından ve kullanımı basitleştiren bir arayüze kavuştu." dedi

e-Devlet Kapısı'ndaki yenilemenin yeni ihtiyaçlar ve vatandaşların isteğine göre süreceğini belirten Aka, ciddi bir dönüşüm yaşayan devletin, hizmetleri veriş şeklinin günün ihtiyaçlarına ve teknolojinin gereklerine göre tekrar oluşturulduğunu ifade etti.

Son Dakika Yaşam Haberleri için aşağı kaydırın.