Fitness ile ilgilenen kişilerin yaptığı en büyük kas yapım hatası, bir vücut geliştiricisi gibi eğitimdir. Pek çok vücut geliştirici ilave takviyeler alıyorlar fakat size söylemiyorlar. Kas boyutlarının büyük bir bölümünü yaptıkları rutinler sayesinde elde ettiler. Bu sebeple vücut geliştirme rutinleri pek çok kişi için uygun olmamaktadır.

KAS GELİŞTİRME TEKNİKLERİ

Güçlenmek

Bugüne kadar var olan en iyi vücut daima kuvvetliydi. Daha çok güçlü olmak adına çok daha kuvvetli ve zor idmanlar uygulamaları gerektiğini düşünüyorlardı. Squat, bench press, deadlift gibi egzersiz türlerinde doğru formda kaldırabildiğiniz kadar ağırlıklarla idman yapmak gücü yükselteceği gibi aynı zamanda toplam kas kütlesini de artıracaktır.

Ağırlık Eklemek

Pump hissini ve kas ağrılarını bir kenara bırakın. Bunun yerine, halter çubuğuna ağırlık eklemeye özen gösterin. Bir önceki antrenmandan daha fazla ağırlık kaldırmaya gayret gösterin. Genel kas kütleniz artacak, bununla birlikte daha kuvvetli olacaksınız. Bugün geçtiğimiz günden, aydan veya yıldan daha çok ağırlık kaldıramazsanız kas gelişimi sağlayamazsınız.

Bileşik Egzersizler

Pek çok kası aynı anda çalıştıran egzersizler gerçekleştirin. Daha çok kas büyümesini tetikleyecek ve daha ağır idmanlar gerçekleştireceksiniz. İdmanın büyük kısmını squat, over head press, bench press ve barbell rows egzersizlerinden oluşturun.

Sıklığı Arttırın

Kasınızı ne kadar sık çalıştırırsanız kas gelişimi de o kadar çabuk sağlanacaktır. Bir egzersizin diğerlerine oranla fazla yapılması o egzersizde tekniği daha çabuk öğrenmenizi sağlar.

Son Dakika Spor Haberleri için aşağı kaydırın.