İltihabı Söküp Atan Besinlerden Bazıları

Vücuttaki iltihap sıkıntıları önemsenmezse ve tedavi edilmezse pek çok hastalığı peşinden sürüklüyor. Bu sebeple iltihabın daha vücutta etkili olmadan engellenmesi gerekli.

İltihabı Söküp Atan Besinlerden Bazıları

İltihabı Söküp Atan Besinlerden Bazıları

Vücuttaki iltihabı kurutmak için bazı besinlerden de destek almak mümkün. Sahip oldukları anti-enflamatuar etki nedeniyle iltihap ile olan mücadelemizde bizlere yardımı olacaktır. İşte vücuttaki iltihabı kurutan yarayan o besin kaynakları.

ZERDEÇAL

Özellikle Hint yemeklerinde sıklıkla kullanılan, güçlü tada sahip bir baharattır. Zerdeçal, kurkumin adı verilen güçlü bir anti-enflamatuar (iltihap önleyici) bileşik içerir. Zerdeçal ile karabiberi birlikte tüketmek, kurkumin emilimini önemli ölçüde artırarak iltihaba karşı yüksek etki sağlar.

MEYVELER

Meyveler, antosiyaninler olarak bilinen antioksidanlar içerirler. Bu bileşikler iltihabı azaltır, bağışıklığı artırır ve kalp hastalığı riskinizi azaltır. Vücudumuz bağışıklık sistemimizin düzgün çalışmasına yardımcı olan doğal öldürücü hücreler (NK hücreleri) üretir. Yapılan bir çalışmada, her gün yaban mersini tüketen erkeklerin tüketmeyenlere göre daha fazla NK hücresi ürettiği görüldü. Başka bir çalışmada da çilek yiyen aşırı kilolu yetişkinlerde kalp hastalığı ile ilişkili bazı enflamatuar değerlerin seviyeleri daha düşük çıktı.

YAĞLI BALIKLAR

Yağlı balıklar, anti-enflamatuar etkisi yüksek olan omega 3 yağ asitleri EPA ve DHA'ya sahiptir. EPA ve DHA metabolik sendrom, kalp hastalığı, diyabet ve böbrek hastalığına yol açan iltihabı azaltır. Somon, sardalya, ringa, orkinos ve hamsi bu açıdan en zengin balıklar arasında sayılıyor. Yapılan çalışmalar, bu balıkları tüketen kişilerde vücutta enfeksiyon olması halinde yükselen CRP değerinin normal sınırlarda olduğunu ortaya koydu.

BROKOLİ

Brokoli, iltihaplanmayı artıran sitokin ve NF-kB seviyenizi azaltır. Ayrıca brokoli iltihaba savaş açan sülforafan açısından da zengindir. Karnabahar, Brüksel lahanası ve lahanayı söylemeyi de unutmayalım.

AVOKADO

Avokado, bu unvanı hak eden az sayıdaki süper besinlerden biri olabilir! Potasyum, magnezyum, lif ve besleyici yağlardan zengin bu gıda, iltihaba karşı vücudu koruduğu gibi kanser riskini de azaltıyor.

YEŞİL ÇAY 

Muhtemelen yeşil çayın en sağlıklı içeceklerden biri olduğunu pek çok kişiden duymuşsunuzudur! Bir kere de bizden duyun istedik: Yeşil çay içerdiği yüksek miktardaki EGCG sayesinde hücreleri, hastalığa yol açabilecek hasarlardan korur. Bunun yanında kalp hastalıkları, Alzheimer ve obeziteye yakalanma riskini de azaltır.

 

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın

Yorum Yaz

Diğer Sağlık Haberleri