İçinde bol miktarda protein bulunan ve cildin kırışmasını engelleyen chia tohumu artık heryerde karşımıza çıkıyor. Sıkça tükettiğimiz, neredeyse tüm gıdalarda kullandığımız chia nedir? Chia tohumunun sağlığa yararları nelerdir? Chia tohumu hakkında merak ettiğiniz tüm soruların yanıtı haberimizde...

CHİA NEDİR?

Güney Amerika'da büyük arazilerde yetişen chia çok lezzetli bir gıda. Ayrıca saksılarda ve bahçelerde de yetişebiliyor. Sıcak ortamı çok seven chia sıcak ortamlarda kendiliğinden büyümeye başlıyor. Artık her evde tüketilen, aktarlarda satılan ve yayılan chia tohumunun bilinmeyen birçok faydası var. İçerdiği lif oranının yüksek olması da sindirim sistemini düzenleyici etki sağlıyor.

CHİA TOHUMUNUN FAYDALARI NELERDİR?

Aslında şifa deposu olan chia tohumu ilk olarak diyet yapanların tükettiği bir ürün. Lif içeriği diyet yapanların işini kolaylaştırıyor. Chia tohumu vücudu tok tutuyor. Özellikle öğle yemeklerinde sıkça tüketilen chia tohumunun saymakla bitmeyen faydalarını şöyle sıralayabiliriz;

Protein açısından zengin bir gıdadır. Kas ve kemik yapısını güçlendirir. İçerisindeki antioksidan maddesi düzenli kullanımda cildin yaşlanmasının önüne geçiyor. Cildin parlak ve güzel olmasını sağlıyor. 

İçerisinde yüksek oranda lif barındırıyor. Bu sayede sindirim sistemi düzenleniyor. Lif oranının fazla olması vücudu tok tutuyor. Zayıflamak isteyenlerin diyetten sonraki ikinci durağı chia tohumu oluyor.

İçerisindeki lif bağırsak hareketlerini düzene sokuyor. Kabızlık gibi problemlerin önüne geçiyor. İçerisinde bolca bulunan Omega 3 asitleri kanser hücrelerinin oluşmasını engelliyor. 

Chia tohumu tatlı krizlerinizin önüne geçer.

Diyabet hastalığının önüne geçer, kan şekerini düzenler ve dengede tutar. Kalsiyum bakımından zengin olan chia kas gelişimini hızlandırır. 

İçinde bulunan kalsiyum ve A vitamini diş hastalıklarının oluşmasını engeller. En önemlisi hamile kadınlar için çok yararlıdır. Chia tohumunun içindeki Omega 3 asitleri bebeğin anne karnında gelişmesinde önemli rol oynar.

CHİA TOHUMU NASIL TÜKETİLİR?

Chia tohumu çok faydalı olduğu için çeşitli şekillerde tüketilebiliyor. Bir sıvının içinde uzun br süre chia tohumunu beklettiğinizde sıvıyı kendine çeker ve şişer. Jel kıvamında tüketildiğinde tadı çok lezzetlidir. 

İnek sütü, badem sütü, hindistan cevizi sütü gibi içeceklerin içinde ve yoğurdun içinde bekletilip tüketilebilir. 

Bir diğer alternatif ise chia tohumunu yiyeceklerin içinde tüketmek. Salataların, tatlıların ve yemeklerin üzerine serpiştirilerek tüketilebilir. Hem sunum açısından hem de lezzet açısından çok önemli yer tutar.

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.