Özellikle spor  yapan kadınların en çok tercih ettikleri harekettir squat. Squat nedir?  Squat nereleri çalıştırır?  Squat’ın vücuda faydaları neler? Squat nasıl yapılır? İşte tüm yanıtlar haberimizde…

SQUAT NEDİR?

Vücudunuzun denge ve esnekliğini arttıran bir kuvvet antrenmanıdır. Güçlü bir postür ve sıkı bir kalça için etkili bir harekettir. Aynı zamanda vücut ağırlığı ve sonrasında ağırlık aparatları ile yapılan squat, vücudunuzu şekle sokmakta, daha sıkı ve daha güçlü kaslarınızın olması yardımcı bir hareket.

SQUAT'IN BİLİNMEYEN FAYDALARI NELER?

Suat (çömelme) hareketleri sadece bacak ve kalça kaslarınızı güçlendirip şekillendirmiyor. Aynı zamanda kan dolaşımını arttırıyor, sindirime yardımcı oluyor, dengeyi geliştiriyor, tüm vücudun kas gelişiminde rol oynuyor. Üstelik sadece kendi vücut ağırlığınızı kullanarak hemen her yerde, TV karşısında, yürüyüş arasında, bahçede parkta yapabiliyorsunuz.

DOĞRU BİR ŞEKİLDE UYGULAMA ŞEKLİ

1-Bacaklar kalça genişliğinde aralı dik durun, kollar yanlarda...

2-Çömelerek vücudu yere doğru yaklaştırırken sırtı düz, göğüs ve omuzları açık tutun karşıya doğru bakın. Kalça yere yere paralel olacak şekilde çömelin, kolları karşıya uzatın. Dizler ayak bilekleri ile hizala olsun. Çömelme sırasında dizleri içe doğru düşürmeyin, dizleriniz her Zaman ayak baş parmağı doğrultusunda olmalı.

3-Hareketin en uç noktasında durun ve kontrollü bir şekilde doğrularak başlangıç pozisyonuna gelin.

4- Doğru bir şekilde uygulamayı öğrendikten sonra ellerinize dambıl alarak ya da farklı açılarda uygulayarak hareketi çeşitlendirebilirsiniz.

Son Dakika Kadın Haberleri için aşağı kaydırın.