Ülker, 2019 Senesini 7,8 Milyar Lira Rekor Ciroyla Kapattı

Türkiye’nin halka açık en büyük gıda şirketi Ülker Bisküvi, 2019 senesinin satışlarını yüzde 31 yükselterek 7,8 milyar lira rekor ciroyla kapattı.

06.03.2020-12:12 - (Son Güncelleme: 06.03.2020-12:09) Ülker, 2019 Senesini 7,8 Milyar Lira Rekor Ciroyla Kapattı

Türkiye’nin halka açık en büyük gıda şirketi Ülker Bisküvi, 2019 senesinin satışlarını yüzde 31 yükselterek 7,8 milyar lira rekor ciroyla kapattı. Firmanın, Türkiye operasyonları yüzde 28 ihracat ve yurt dışı operasyonları yüzde 37 büyüme kaydetti, temel çalışma kârı da yüzde 43 artış gösterek 1.132 milyon TL’ye ulaştı.

Ülker Bisküvi, Kamuyu Aydınlatma Platformu'na (KAP) gönderdiği açıklamaya bakıldığında 2019 senesinde satışlarını bir önceki senenin aynı dönemine kıyasla yüzde 31 artırarak 7,8 milyar TL'ye, ana ortaklığa ait net dönem kârını yüzde 29 artırarak 905 milyon TL'ye ulaştırdı. Firmanın, Faiz Amortisman Vergi Öncesi Kârı (FAVÖK) 2019 senesi sonunda 2018 senesinin aynı dönemine kıyasla yüzde 39 artışla 1.304 milyon TL oldu. İhracat ve yurt dışı operasyonlarının senelik FAVÖK'teki payı yüzde 48'e ulaştı.

Verimli üretim ve israfsız firma modeliyle sürdürülebilir büyüme ve kalkınmaya katkı sağlamaya 2019 senesinde de sürdürdüklerini de ifade eden Ülker Bisküvi CEO'su Mete Buyurgan, “Türkiye'de toplam atıştırmalık pazarında tartışmasız liderliğimizi devam ettirirken, Türkiye operasyonlarımızı yüzde 28, ihracat ve yurt dışı operasyonlarımızı yüzde 37 büyüttük. FAVÖK marjımız yüzde 16,7 oldu. Suudi Arabistan'da bisküvi kategorisindeki liderliğimizi devam ettirirken, Mısır bisküvi pazarında da lider konuma yükseldik” diye konuştu.

"Yüzde 43 artışla 1.132 milyon TL'ye ulaştırdık"

Buyurgan ifalarine şu sözlerle devam etti: “Toplam atıştırmalık pazarının en güçlü oyuncusu olarak gücümüzü markalarımızdan, ARGE ve inovasyona verdiğimiz önemden, tüketicilerimizi anlayıp hızlı aksiyon almamızdan, satış ve dağıtım ağımızdan, dijital dönüşümü önceliklendirmemizden alıyoruz. Yatırımlara çok önem veriyoruz. 2019 yılında yeni tesis kurulumu, kapasite artırımı, verimlilik çalışmaları, üretim hatlarının yenilenmesi gibi alanlarda konsolide olarak 140 milyon TL'nin üzerinde yatırım yaptık. Esas faaliyet kârımızı bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 43 artışla 1.132 milyon TL'ye ulaştırdık. Bir bisküvi çeşidiyle çıktığımız bu yolculuğa bugün yüzlerce ürünümüz, 10 fabrikamızdaki üretimimiz, yatırımlarımız, istihdamımız ve ihracatımızla Türkiye ekonomisine katkı sağlamaya devam ediyoruz. Türkiye'deki fabrikalarımızda ürettiğimiz Godiva ve McVitie's ürünlerimizi tüm dünyaya ihraç ediyoruz. Bu doğrultuda, her geçen gün Türkiye'yi daha güçlü bir üretim ve ihracat merkezi haline getiriyoruz. Odağımızdaki dijital dönüşümü tedarik zincirinden tüketiciye kadar uzanan, uçtan uca bir yaklaşımla ele alıyoruz. Sürdürülebilirliği tüm iş yapış süreçlerimize entegre ettik. 2014'ten bu yana karbon salım artışı olmadan büyüme sağlıyoruz. 2020 yılında da inovasyona odaklanarak, karlılık esasıyla çalışmaya ve hız kesmeden büyümeye devam edeceğiz.”


DNC Medya
DNC Medya
bilgi@haber365.com.tr
YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Modal