Bağırsak hastalıklarının yönetimine, şişkinliğin giderilmesine, sindirim sağlığına kadar birçok faydalı etkisi olan probiyotiklerin sağlık yararları sadece bağırsaklarla sınırlı kalmıyor. Kolesterolün düşürülmesi, cilt ve ağız sağlığı hatta kilo kontrolüne bile olumlu yönde faydası olabiliyor.

Ayrıca bu dost bakteriler sosyal anksiyetenin giderilmesine de olanak sağlıyor. İnsanlar üzerinde gerçekleştirilen bir çalışmada probiyotik bakımından zengin yoğurt tüketen kadınların korkmuş veya sinirli suratlara karşı duygusal tepkilerin de azalma görüldü. Bilim adamları bu etkilerin “ bağırsak ve beyin arasında bir otoyol” sonucu oluştuğunu ve probiyotiklerin beyini etkileyen güçlü bakteriler olduğunun altını çiziyor.

LAHANA TURŞUSU: Yemeklerinizin yanında garnitür olarak kullanabileceğiniz gibi turşuyu salatalarınızın, sandviçlerinizin ve hamburgerlerinizin içinde de tüketebilirsiniz. Tuz oranınından kısıp, kendi turşunuzu kendiniz yaparak daha sağlıklı bir turşu yapabilirsiniz.

YOĞURT: En iyi probiyotik kaynaklarından biri olan yoğurt yemeklerimizin vazgeçilmez bir yancısı. Yulaf, kuru meyve, tarçın ve cevizle beraber tüketip hem kendiniz hem de bağırsaklarınız için mükemmel bir kahvaltı sağlayabilirsiniz.

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.