Sadece belirli bir besin grubundan beslenerek bağışıklık sisteminizi güçlendiremezsiniz. Çünkü bağışıklık sisteminin kuvvetli olması alınan protein miktarına, esansiyel yağ asitlerine, karbonhidrata, yani dengeli beslenmeye de bağlıdır. Vitamin ve mineral düzeyinden zengin bir beslenme programına uymak güçlü bir bağışıklık sistemi anlamına gelmez.

Yeterli protein almazsanız, vücudunuz enfeksiyonlara karşı zayıf duruma gelebilir. Bu sebeple bağışıklığı kuvvetlendirmek için belirli yiyeceklere yönelmek yerine dengeli bir beslenme programına uymalısınız. Bağışıklık sistemini güçlendirmek için bu maddelere dikkat;

- Her sabah güzel bir kahvaltı yapın
- Tahıl tüketmeyi unutmayın
- Haftada en az üç kez kuru baklagil tüketin
- Düzenli egzersiz yapın
- Tansiyonunuzu ölçtürün
- Su tüketimini unutmayın
- Ellerinizi sık sık yıkayın
- Özellikle salgın olan dönemlerde kucaklaşmamaya çalışın.
- Yeterli ve düzenli uyuyun ve stresten uzak durun
- Alkol tüketimini azaltın
- Yeterli D vitamini için güneş ışıklarını kaçırmayın
- Sigara dumanından uzak durun
- Antioksidan alımını artırmak için sebze ve meyve tüketimine özen gösterin

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.