Metabolizmayı Hızlandıran Yöntemler!

Kilo verme sürecinde en etki eden faktörlerden biri de metabolizma hızı. Doğal yollardan metabolizma hızınızı arttırarak kısa sürede kilo verebilirsiniz. Peki metabolizma nedir? Metabolizma nasıl hızlanır?

15.01.2019-12:26 - (Son Güncelleme: 01.08.2021-14:24)

Metabolizma hızını arttırmak kilo vermeye destek olur. Metabolizma hızını arttırmayı vaat eden birçok ürün bulunur. Bu ürünleri kullanmadan doğal seçeneklerle metabolizmanızı hızlandırabilirsiniz. Metabolizmayı hızlandıran yöntemler nedir?Metabolizma nedir? Metabolizma kilo vermeyi ne kadar etkiler? Tüm bu soruları sizin için derledik…

METABOLİZMA NEDİR? 

Metabolizma en basit şekilde vücudun aldığı gıdayı enerjiye dönüştürmesi olarak açıklanabilir. Bu şekilde alınan gıda makromoleküller parçalanır bu şekilde vücut bunları enerji olarak kullanabilir. 

Kişinin gündelik hayatındaki yaşı, cinsiyeti, kas kütlesi gibi ölçekler metabolizma hızını etkiler. Bazı kişiler daha fazla kalori almalarını ve yine de kolayca kilo almalarını veya kilo vermelerini sağlayan hızlı bir metabolizmaya sahiptir. Bazıları ise kilo vermeyi zorlaştıran, ağır bir metabolizmaya sahiptir.

METABOLİZMA HIZI NASIL ARTTIRILIR?

Metabolizma hızınızı arttırarak kilo vermenizi hızlandırabilirsiniz. Vitaminler, şifalı bitkiler ve takviyeler metabolizma hızını arttırmaya yardımcı olabilir. Yapılan araştırmalara göre uygun miktarda kalori alımı, alternatif yemek seçenekleri ve egzersiz gibi bazı doğal yöntemlerle  metabolizma hızınızı arttırabilirsiniz. İşte o yöntemler...

Kahvaltı Edin 

Sabahları metabolizma hızınız en yüksek seviyededir. Gün ilerledikçe metabolizma hızı düşer. Bu nedenle akşama doğru kademeli olarak yediğimiz yemek miktarını azaltmanız gerekir. 

Protein Ağırlıklı Beslenin

Yiyecekleriniz protein miktarı bakımından artması metabolizma hızını arttırır. Protein tüketmeyle glukagon hormonu yükselir. Glukagon yağ hücrelerini kana yağ salması, böylece kullanımını arttırmasını sağlar. Yumurta akı, peynir, yağsız et, tavuk, balık ve protein tozu gibi besinleri diyetinize ekleyebilirsiniz. Proteinlerin sindirimi diğer gıdalardan daha zordur. Bu yüzden vücut daha fazla efor sarf eder ve metabolizma hızlanır. 

Rafine Tahıllardan Vazgeçin

Ekmek, makarna gibi rafine ürünler insülin hormonunun aşırı yükselmesine neden olur. Glikoz, karbonhidratlardan türetilir ve vücut için ana yakıt kaynağıdır. Rafine beyaz şeker ve / veya beyaz un gibi yanlış türde karbonhidratların çoğu tüketildiğinde, şekerle baş etmek için aşırı insülin salgılanır. Bu nedenle metabolizma yavaşlar ve vücut yağlanır.

Sık ve Az Beslenin

Sık ve az miktarda beslenerek metabolizma hızınızı arttırabilirsiniz.  Bu beslenme düzeni metabolizmanızın sürekli aktif olmasını sağlar. 

Soğuk Su İçin

Soğuk su içildiğinde vücut suyu ısıtmak için efor sarf eder ve metabolizma hızlanır. Soğuk olmasa bile bol su için. Bol su içen kişilerin bazal metabolizmalarının daha hızlı olduğu yapılan araştırmalarca kanıtlanmıştır.

Baharatlı Gıda Tüketin

Baharat içeren gıdalar metabolizma hızını arttırır. 

Uyku Düzeninize Dikkat Edin

Yeterli ve kaliteli uyku uyuyamayan kişilerde metabolizma ve vücut sağlığı olumsuz etkilenir. gözlemlenmiştir. Uzun süre uykusuz kalan kişilerde obezite ve ölüm riskinin yüksek olduğu belirlenmiştir. 

YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Modal