Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, vatandaşların haksız fiyat artışlarıyla ilgili başvurularını daha kolay ve hızlı yapabilecekleri "Haksız Fiyat Artışı Şikayet Bildirimi Mobil Uygulaması"nın hayata geçirildiğini açıkladı. Pekcan, döviz kurlarındaki artışı bahane ederek, bundan etkilenmediği halde mal ve hizmetlerinde fiyat artışı yapan işletmelere karşı çeşitli tedbirler aldıklarını açıkladı. Türkiye genelinde 81 ilde denetim yaptıklarını bildiren Pekcan, bu kapsamda 5 bin 981 firmada toplam 82 bin 660 ürünün denetlendiğini, 382 firmanın toplam 6 bin 446 ürünüyle alakalı haksız fiyat yükselişi tespiti için inceleme başlattıklarını ifade etti. Pekcan, fahiş fiyat artışlarıyla alakalı Alo 175 Tüketici Danışma Hattı çağrı merkezine, Bakanlığa, CİMER ve AKİM'e çok sayıda başvuru geldiğine işaret ederek, tüketicilerin şikayetlerini daha kolay ve hızlı yapabilmeleri amacıyla kullanıcı dostu bir uygulama düzenlediklerini bildirdi.

Bakan Pekcan, "Bakanlık olarak, vatandaşlarımızın haksız fiyat artışlarına ilişkin başvurularını daha kolay ve hızlı yapabilecekleri Haksız Fiyat Artışı Şikayet Bildirimi (HFA-Bildirim) Mobil Uygulaması'nı hayata geçirdik. Tüketicilerimiz HFA-Bildirim uygulamasını mobil cihazlarına ücretsiz indirebilecek ve bu mevzuda yaşadıkları sorunları kolaylıkla Bakanlığımıza iletebilecekler. Ticaret Bakanlığınca şikayetlerle alakalı gerekli işlemler hızlı ve etkili şekilde gerçekleştirilecek." açıklamasında bulundu.

Son Dakika Ekonomi Haberleri için aşağı kaydırın.