Akdeniz'de Nisanın İhracat Şampiyonu Hububat ve Bakliyat Sektörü

Akdeniz İhracatçı Birlikleri (AKİB) Koordinatör Başkanı Hayri Uğur, nisanda 686,9 milyon dolar dış satış yaptıklarını ifade ederek, bakliyat, hububat, yağlı tohumlar ile mamulleri sektöründe % 31'lik artış kaydettiklerini belirtti.

06.05.2020-11:53 - (Son Güncelleme: 06.05.2020-11:37) Akdeniz'de Nisanın İhracat Şampiyonu Hububat ve Bakliyat Sektörü
Akdeniz İhracatçı Birlikleri (AKİB) Koordinatör Başkanı Hayri Uğur, nisanda 686,9 milyon dolar dış satış yaptıklarını ifade ederek, bakliyat, hububat, yağlı tohumlar ile mamulleri sektöründe % 31'lik artış kaydettiklerini belirtti.

Uğur, yazılı açıklamasında, AKİB bünyesindeki birliklerin nisandaki satışında, en fazla artışın hububat sektöründe olduğunun altını çizdi. Uğur, "Akdeniz Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 31 artış yakaladı ve 120,6 milyon dolar değer ile nisan ayının ihracat rekortmeni oldu. Bu rakamlar, tarım sektörünün stratejik önemini bir kez daha ortaya koydu." ifadesini kullandı.

Uğur, nisan ayında yaş meyve ile sebze sektöründe 60 milyon 330 bin dolar, su ürünleri ile hayvansal mamulleri sektöründe de 22 milyon dolarlık ihracat yapıldığını belirtti.

HOLLANDA, UKRAYNA VE ALMANYA’YA İHRACAT ARTTI

AKİB'in nisan ayında en fazla dış satım yaptığı ülkenin 75,97 milyon dolarla Irak olduğunu belirten Uğur, 52,30 milyon dolarla İspanya’nın ikinci, 38,62 milyon dolarla İtalya’nın üçüncü sırada olduğunu belirtti.

Uğur, bir takım ülkelere ihracatın arttığının altını çizerek, "Nisan ayında ihracatımızı en fazla artırdığımız ülkeler yüzde 203 artış ve 32,72 milyon dolar ile Hollanda, yüzde 80 artış ve 11,52 milyon dolar ile Ukrayna, yüzde 6 artış ve 37,84 milyon dolar ile Almanya oldu. Nisan ayında bu ülkelere en fazla ihraç ettiğimiz ürünlerin başında, mineral yakıtlar ve mineral yağlar, plastik ve mamulleri, çay, domates, pastacılık ürünleri, şeker, otomotiv yan sanayi, konfeksiyon, kırmızı mercimek, dondurulmuş balık yer aldı." dedi.

Virüsün yayılmasının önüne geçilmesi için sınır geçişlerinde yaşanan sıkı kontroller sebebiyle deniz ile hava yoluyla yapılan dış satımda artışların göze çarptığına işaret eden Uğur, şu ifadeleri kullandı:

"İhracatımızın lojistiğinde deniz yolu, kara yolu, hava yolu ve demir yolunu mümkün olan en etkin şekilde kullanıyoruz. Geçen yılın nisan ayında ihracatımızın yüzde 71’ini deniz yolu ile, yüzde 28’ini kara yolu ile gerçekleştirmiştik. Bu yılın nisan ayında ise deniz yolu ile olan ihracatımız bir miktar azalırken, kara yolu ile ihracatımızın payının ise yüzde 33’e yükseldiğini görmekteyiz. Ancak burada esas dikkat çeken ise hava yoluyla yaptığımız ihracat rakamlarıdır. Hava yoluyla yaptığımız ihracatımız bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 125 artarak toplam ihracatımızın yüzde 1’i olmuştur."

Şirketlerin karlarından feragat etme pahasına dış sayımdan vazgeçmemekte istikrarlı olduklarının altını çizen Uğur, "Sektör yıllardır büyük çabalar sonucu kazandıkları pazarları korumak için yoğun çaba göstermektedir. Coronavirüs sonrası yeni normalde ülkemizin dünya pazarlarında eskisinden daha güçlü olarak yer alabilmesi, ürün ve hizmetleri en hızlı ve en uygun maliyetle bu pazarlara sunabilmesi ile mümkün olacaktır. Bu anlamda hava yolu lojistiği başta olmak üzere tüm lojistik maliyetlerinin azaltılması için hükümetimizden ek destekler bekliyoruz." açıklamasında bulundu.
DNC Medya
DNC Medya
bilgi@haber365.com.tr
YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Modal