D Vitamini Hangi Besinlerde Bulunur?

D vitamini eksikliği, hayatımızı olumsuz yönde etkileyebilir. D vitamini içeren besinlerden tüketmek sağlığımıza olumlu katkı sağlarken yaşam kalitemizi arttırır. Peki D vitamini içeren besinler neler? D vitamini nelerde var?

13.05.2020-12:38 - (Son Güncelleme: 01.08.2021-15:42)

D vitamini eksikliği günlük yaşamımızda olumsuz etkiler yaratabilir. Eksik olduğunda önemli belirtiler gösteren D vitamini, bedenimizde farklı işlevler için gereklidir. D vitamini eksik olduğunda yorgunluk, kemik ağrıları, halsizlik gibi semptomlar baş gösterir. Peki D vitamini nelerde var, hangi besinlerde var?

D VİTAMİNİ EKSİKLİĞİ BELİRTİLER NELER?

Uzmanlar, özellikle yaz aylarında kolların, bacakların ve yüzün güneş görecek şekilde günde en az 20 dakika güneşlenmesini öneriyor. D vitamini, kemik ve dişlerin ihtiyacı olan kalsiyum ve fosforun sağlanması için gerekli bir vitamindir. 

D vitamini eksikliği çocuklarda kemiklerin yumuşaması ve zayıflaması olarak bilinen raşitizme, ilerleyen yaşlarda ise osteoporoza yani kemik erimesine neden olmaktadır. D vitamini fazla alındığında ise kanda kalsiyum birikmesi meydana gelir. Böbrek taşları, kalp ve böbrek yetmeliği gibi durumlar yaşanabilir.

D VİTAMİNİ EKSİKLİĞİ NEDEN OLUR?

D vitamini eksikliği birçok nedenden dolayı ortaya çıkabilir. Başlıca nedenler şu şekilde sıralanabilir:

Güneş ışığını yeterince almamak

D vitamini takviyesi kullanmamak (doktor kontrolü ile)

Hamilelik, obezite

Koyu ten rengi

Gününün büyük bir bölümünü kapalı alanda geçirmek

Yaşın ilerlemesi gibi durumlar D vitamini eksikliklerine neden olur.

D VİTAMİNİ BULUNAN BESİNLER NELER?

En önemli kaynağı güneş ışınları olan D vitamini, bitkisel ve hayvansal gıdalardan da elde edilebilir. Sinir sisteminin çalışması, bağışıklık sisteminin güçlü olması gibi durumlarda da gerekli olan D vitamini hangi besinlerde bulunur? D vitamini bulunan besinler nelerdir?

D VİTAMİNİ İÇEREN BESİNLER

-Tereyağı

-Ton balığı

-Somon

-Uskumru

-İstridye

-Karaciğer

-Mantar

-Maydanoz

-Yumurta sarısı

-Tatlı patates

-Balık yağı

-Yonca

-Isırganotu

-Yulaf

-Süt ve süt ürünlerinden ayran, kefir, peynir ve yoğurt.

    YORUM YAZ..

    BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

    Modal