Gün boyunca kendinizi daha mutlu ve keyifli hissetmeniz yalnızca yaşadıklarınızla ya da güne nasıl uyandığınızda ilgili değildir. Tükettiğiniz besinler de ruh halinizi etkiler.

B12 VİTAMİNLİ BESİNLER: Somon balığının yanı sıra haşlanmış brokoli, ıspanaklı az yağlı omlet, etli kuru fasulye ve ızgara tavuklu salatanın ortak noktası hem folik asit hem de B12 vitaminini beraber barındırmalarıdır. Bu iki vitamin sinir sistemi hastalıklarını, duygu durum bozukluklarını önlemeye etkilidir. Folik asit; yeşil yapraklı sebze ve kuru baklagillerde, B12 vitamini ise et, balık, tavuk ve süt ürünlerinde bulunur.

SELENYUM İÇEREN BESİNLER: Selenyum minerali vücutta antioksidan olarak etki görür Antioksidanlar kendinizi daha iyi hissetmenize yol açar. Tam tahıllı besinler selenyum bakımından ideal tercihlerdir. Baklagiller, balık, ay çekirdeği, soğan, turp, sarımsak, mantar, yumurta diğer seçenekler arasındadır.

BALIK: Omega-3 bakımından zengin yağlı bir balık olan somon tüketimi, depresyon riskini azaltır. Somon, ton, sardalye ve uskumru Omega-3’ün en iyi kaynaklarıdır.

ÇİKOLATA: Dengeli miktarda bitter çikolata tüketimi, modunuzu hemen yükseltebilir. Günde 30 grama kadar bitter çikolata, beyindeki endorfin seviyesini arttırır.

DOYMUŞ YAĞLAR: Doymuş yağlar, kalp rahatsızlıkları ve bazı kanser risklerini yükseltir. Ayrıca doymuş yağlar depresyonda da önemli bir rol oynar.

ALKOL: Alkolün aşırı tüketimi beyine ve tüm sinir hücreleri üzerinde bir etkiye sahiptir, rahatlık ve zvek durumu sonrası aşırı duygu değişimi gerçekleşebilir ve kişinin kordinasyonu bozulabilir.

KAFEİN: Kafein genelde daha uyanık ve dinç hissetmenizi sağlar. Ancak aşırı tüketimi, sinirlilik, uykusuz sindirim sorunları, baş ağrısı, kramp gibi problemlere yol açabilir. Günde 4-5 fincandan fazla kahve tüketmeyin.

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.