24 Nisan 2019
  • Istanbul 12.78°
  • Ankara 8.89°
  • Izmir 13°
İmsak 04:30
Güneş 06:06
Öğle 13:07
İkindi 16:55
Akşam 19:59
Yatsı 21:28
BIST95.953
Dolar5,8511
Euro6,5672
Altın238,88

Peynir Tüketmeniz İçin 3 Sağlıklı Neden!

Bilimsel araştırmalara göre hepimizin beklediği araştırma bu: peynirin insan sağlığına olan faydası... Kalp krizi başta olmak üzere birçok hastalığın oluşumunu engelleyen peyniri sofralarınızdan eksik etmeyin!

Peynir Tüketmeniz İçin 3 Sağlıklı Neden!

Peynir Yiyerek Hastalıklardan Korunun

Peynir aslında sizin için iyi olabilir? Eski okul düşüncesi, peynirin sağlıksız, büyük oranda tüm doymuş yağ nedeniyle olduğu şeklindedir. Ancak yeni araştırmalar doymuş yağ ve kalp hastalığı arasındaki bağlantıyı sorgulamaktadır. Aslında, peynir yemek çok sayıda sağlık yararı ile bağlantılıdır. İşte peynirin sağlığa yararları.

 

KALP KRİZİ RİSKİNİ AZALTIR!

Günde yaklaşık 2 küp peynir yemek kalp hastalığının yüzde 18 oranında daha düşük bir risk ile ilişkili. İngiliz Beslenme Dergisi'nde yazan yazarlar kalsiyum, potasyum ve magnezyum gibi minerallerin ve riboflavin ve B12 gibi vitaminlerin rol oynayabileceğini öne sürüyorlar. Bir başka önemli bulgu: Günde 1/2 küp peynir yemek, felç riskini yüzde 13 azaltabilir.

DİYABETTEN KORUR

Amerikan Klinik Beslenme Dergisi'ndeki kohort çalışmalarının bir analizinde, günde 1 3/4 KÜP peynir yemek , tip 2 diyabet geliştirme riskinizi yüzde 8 azaltabileceğini söylüyor. Ayrıca araştırmacılar, insülin sekresyonunu artıran ve insülin direncini azaltabilen kalsiyumun hastalığa zarar verebileceğini söylüyor. Peynir altı suyu proteinleri de insülin duyarlılığını artırabileceğinden rol oynayabilir.

ÖLÜM RİSKİNİ AZALTIR

Tamam, bu aşırı. Ancak peynir yemek gerçekten, daha uzun yaşamanıza yardımcı olabilir, Avrupa Klinik Beslenme Dergisi'ndeki 2016 çalışmasına göre,  960 Fransız erkeğin, 15 yıl boyunca yedikleri yiyeceklerin öldüklerinde herhangi bir ilişkisi olup olmadığını görmek için takip ediyor. Günde yaklaşık 2 küp peynir yemek, çalışma sırasında ölme ihtimallerinin yüzde 38 daha düşük olmasıyla ilişkiliydi. Belki de kalsiyumun kan basıncını düşürücü etkileri, bağırsaktaki yağ emilimini azaltma rolünü veya rolünü oynar.

Son Dakika Sağlık Haberleri için sayfayı aşağı kaydırın.

Yorum Yaz

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.