Kepek Probleminizin Nedeni Çinko Eksikliği Olabilir!

Bir tahmine göre, dünya nüfusunun neredeyse yarısı kepekten muzdarip. Tehlikeli bir sağlık sorunu olmasa da, yarattığı utanç, özgüvenimizi yok etmek için yeterli. Bunu yok etmek için bazı vitaminlerden yararlanabilirsiniz.

Kepek Probleminizin Nedeni Çinko Eksikliği Olabilir!

Herhangi bir diğer problem gibi, kepekten uzun süreli bir rahatlama arıyorsanız, o zaman öncelikle sorunun kaynağını tanımlamanız gerekir. 

KEPEK OLUŞUMUNU TETİKLEYEN FAKTÖRLER

Bazı klinik çalışmalar çinkonun kepek kontrolünde etkili olduğunu göstermiştir. Bu nedenle, çinko bakımından zengin gıdaları beslenmenize ekleyin, böylece eksikliği kapatın. Günlük çinko dozajının günde 30 mg içerdiği beisnler pozitif sonuç göstermiştir.

 Çinko bakımından zengin yiyecekler şunlardır: Ispanak, karides, barbunya fasulyesi, keten tohumu, kabak çekirdeği, istiridye ve karpuz çekirdeği. Ancak, tarımda kullanılan gübreler nedeniyle, gıdalardaki besin içeriği azalmıştır. Bu yüzden, ek olarak çinko almanızı öneririz.

Takvimin arkasındaki çinko miktarının açıklaması kafa karıştırıcıdır. Örneğin, çinko pikolinat takviyesi, 50 mg belirtebilir, ancak gerçekte 10 mg elemental çinko içerir. Buna şelatlı form denir. Bu yüzden onları almadan önce şelatlı ve temel miktarları bildiğinizden emin olun.

Son Dakika Sağlık Haberleri için sayfayı aşağı kaydırın.

Yorum Yaz

Diğer Sağlık Haberleri