25 Mart 2019
  • Istanbul 11.11°
  • Ankara
  • Izmir 12.78°
İmsak 05:27
Güneş 06:53
Öğle 13:15
İkindi 16:43
Akşam 19:27
Yatsı 20:48
BIST98.865
Dolar5,6590
Euro6,3944
Altın239,797

Boyun Ağrısına Ne İyi Gelir?

Boyun ağrısı özellikle ofiste çalışan ve masa başından ayrılmayanların rahatsızlığı olarak bilinir. Basit bir boyun ağrısı tedavi edilmediği takdirde ciddi ortopedik hastalıklara yol açabilmektedir. Peki,boyun ağrısına ne iyi gelir,nasıl tedavi edilir? sizler için tedavi yöntemlerini araştırdık.İşte detaylar...

Boyun Ağrısına Ne İyi Gelir?

Boyun ağrısı özellikle ofiste çalışan ve masa başından ayrılmayanların rahatsızlığı olarak bilinir. Basit bir boyun ağrısı tedavi edilmediği takdirde ciddi ortopedik hastalıklara yol açabilmektedir. Peki,boyun ağrısına ne iyi gelir,nasıl tedavi edilir? sizler için tedavi yöntemlerini araştırdık.İşte detaylar...

Boyun ağrısı (Ense ağrısı), genelde boynun tutulması nedeniyle ortaya çıkar. İnsanların en çok doktora gitmesine neden olan ağrı tipi boyun ağrısıdır. Çünkü boyun ağrısı gündelik yaşantınızda sık sık karşılaşabileceğiniz ağrı tiplerinden birisidir.

Teknolojinin ilerlemesiyle masa başında çalışan insan sayısında artış olmuştur. Aynı zamanda evlere giren televizyon sayısı da gün geçtikte artmıştır. İnsanların bu ışıklı ekranlara bağımlı olacak derece de boyunlarını hatta vücutlarını kıpırdatmadan bakmaları boyun ağrısını tetikler. Bu en bilindik boyun ağrısı nedenidir.

BOYUN AĞRISI NEDEN OLUR?

Boyun kaslarının sıkışması ya da tutulması

– Hatalı duruş pozisyonları

– Boyun bölgesine hasar veren kazalar

– Stres

– Uyurken yanlış yastık kullanımı

– Güçlü hapşırma

 BOYUN AĞRISINA NE İYİ GELİR? NASIL GEÇER, NASIL TEDAVİ EDİLİR?

Boyun ağrıları, basit ağrı kesicilerle giderilebildiği gibi gün içinde uygulanan sıcak-soğuk kompresler de işe yarayabilmektedir. Bunun için ağrılı bölgeye 20 dakikalık sürelerle buz torbası veya havluya sarılmış buz parçaları ile kompres yaptıktan sonra ılık bir duş almak veya sıcak su torbası uygulamak yeterli olmaktadır. Bu yöntemler var olan ağrıların giderilmesi için kullanılır. Günlük yaşamda alınabilecek bazı önlemlerle ağrıların önüne geçmek de mümkün. 

Boyun ağrısı masajı

Masaj boyun ağrısı için en etkili çözümlerden biridir. Uçucu yağlardan özellikle çam, biberiye ve lavanta yağı masaj yaparak kullanıldığında kan dolaşımını artırır. Sıcaklık vererek kasların rahatlamasına yardımcı olur. Ayrıca kasların sertleşmesini engeller.

Boyun ağrısı sıcak su torbası

Isıtma yastığı ağrıyan boyun bölgesine yerleştirilebilir. Boyun sertliğini engellerken sıcak aynı zamanda kan akışını artırır ve ağrıyı hafifletir.

Yüzüstü yatmaktan kaçının. Bu pozisyon boynunuza fazladan yük bindirmektedir. Boynunuzun doğal kıvrımını destekleyecek bir yastık seçin.

Dişlerinizi sıkmamaya gayret edin. Bu hareket boyun kaslarınızı gerebilir.

Olabildiğince faal olun. Düzenli fiziksel aktivite yapan bireylerin tekrar eden boyun ağrısı geliştirme olasılığı çok daha azdır.

Zihinsel stres oranını düşürmeye çalışın. Boyun bölgesindeki gerilmeler kas zorlanmalarına neden olabilir. Dahası, olumlu bir yaklaşım takınmak boyun ağrınızla ilgili endişe etmenize veya sinirlerinizi bozmanıza engel olacaktır.

Aracınızdaki kafa desteğini ayarlayın. Doğru ayar, başınızı ve boynunuzu daha iyi destekleyecektir.

Telefonda konuşurken ahizeyi kafanız ve omzunuz arasında sıkıştırmaktan kaçının. Telefonda çok konuşuyorsanız kafanıza yerleştireceğiniz bir kulaklık-mikrofon tertibatı edinin.

Ekran göz hizasına gelecek şekilde çalışma masanızı, koltuğunuzu ve bilgisayarınızı ayarlayın.

Masabaşı işiniz varsa sık sık gerinin. Omuzlarınızı yukarı doğru kulak hizasına kadar yükselttikten sonra düşürebildiğiniz kadar düşürün. Bunu beş defa tekrar edin. Kürek kemiklerinizi birleştirin ve beş saniye süreyle öyle durduktan sonra gevşeyin. Yan boyun kaslarınızı esnetmek için oturur pozisyonda sol elinizle koltuğunuzun oturağına tutunarak güvde ve boynunuzu zıt tarafa doğru eğin. Ardından bu hareketi sağ elinizle tekrar edin.

Uzun süreler araç kullanıyor veya bilgisayar başında çok zaman geçiriyorsanız sık sık mola verin. Boynunuza fazladan yük bindirmemek için kafanızla omurganızı düz bir çizgi halinde tutmaya gayret edin.

  Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın

 

Yorum Yaz

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.