Pasaport harç ödemeleri nereden, nasıl yapılır? Pasaport defter bedeli ödeme işlemleri

Yurt dışı planı olanların öncelik verdikleri konulardan olan pasaport işlemleri sıkça araştırılmaktadır. Ülke dışına çıkma isteyen vatandaşlar pasaportun nereden, nasıl alındığına dair geniş çaplı araştırma yapmaktadır. Pasaport harç ödemeleri ne kadar? Pasaport için hangi evraklar gerekir? Pasaport işlemleri hakkında detaylar haberimizde yer almaktadır

23.03.2022-17:31 - (Son Güncelleme: 23.03.2022-17:31) Pasaport harç ödemeleri nereden, nasıl yapılır? Pasaport defter bedeli ödeme işlemleri

Pasaport başvuru için öncelikle gerekli olan evraklar tamamlanması gerekmektedir. Başvuru şartları ve ücretleri de merak konusu oldu. Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Müdürlüğü'nden randevu alınarak pasaport işlemleri tamamlanmaktadır. Peki, pasaport için nereye başvuru yapılır? Pasaport Harcı ne kadar? İşte, o konu hakkında bilgiler.

Pasaport başvurusu nasıl yapılır? 

Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Müdürlüğü'nden randevu alarak ya da resmi internet sayfası üzerinden pasaport işlemleri başlatılmaktadır. Randevular  için https://randevu.nvi.gov.tr sitesinden kolaylıkla alınmaktadır. 

Sistem üzerinden alınan randevulara gidilmediği takdir de iptal etmeniz gerekmektedir. 30 gün içinde 3 defa randevu iptali gerçekleşmesi mümkündür. 

Pasaport harç ödemeleri

Pasaport harç ödemeleri

Süre       Harç        Defter           Toplam

6 Ay      227,20 TL    180,00 TL      407,20 TL

1 Yıl      332,10 TL    180,00 TL      512,10 TL

2 Yıl      542,20 TL    180,00 TL      722,20 TL

3 Yıl      770,20 TL    180,00 TL      950,20 TL

4-10 Yıl   1085,40 TL    180,00 TL    1265,40 TL

Umuma mahsus pasaport başvurusu için gerekli belgeler nelerdir? 

-T.C. kimlik kartı, nüfus cüzdanı veya geçici kimlik belgesi,

-Son altı ayda çekilmiş bir adet biyometrik fotoğraf,

-Yasal temsilcilerin başvuru merkezinde hazır bulunmamaları halinde; kısıtlı veya ergin olmayan kişiler için muvafakatname,

-Öğrencilerin harçsız pasaport başvurularında; "Öğrenci Belgesi" (Başvuru esnasında sistemde öğrencilik durumunun doğrulanması halinde belge talep edilmeyecektir.)

-Başvuru öncesinde pasaport defter ve harç bedelinin ödenmesi (Ödeme bilgileri sistem üzerinden görüntülendiğinden başvuru esnasında ayrıca makbuz/dekont talep edilmemektedir.)

-Eski pasaport 

Pasaport harç ödemeleri

Hususi damgalı pasaport başvurusu için gerekli belgeler nelerdir? 

-T.C. kimlik kartı, nüfus cüzdanı veya geçici kimlik belgesi,

-Son altı ayda çekilmiş bir adet biyometrik fotoğraf,

-Çalışan kamu görevlileri, ihracatçılar ve avukatlar için hususi damgalı pasaport talep formu,

-“Emeklilik veya çekilme nedenleri ile görevinden ayrılanlar için bir defaya mahsus kadro durumunu gösterir elektronik veya ıslak imzalı resmi yazı (Bu belgeyi kişiler son görev yaptıkları kurumlarından almaları gerekmektedir.)”

-Birinci derece kadro ile emekliliğe hak kazanmış olan belediye başkanları için; Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı Emeklilik Hizmetleri Genel Müdürlüğü Kamu Görevlileri Emeklilik Daire Başkanlığından alınan durumlarını gösterir resmi yazı,

-Yasal temsilcilerin başvuru merkezinde hazır bulunmamaları halinde; kısıtlı veya ergin olmayan kişiler için muvafakatname

Hizmet damgalı pasaport başvurusu için gerekli belgeler nelerdir? 

-T.C. kimlik kartı, nüfus cüzdanı veya geçici kimlik belgesi,

-Son altı ayda çekilmiş bir adet biyometrik fotoğraf,

-Hizmet damgalı pasaport talep formu,

-Kamu görevlisi olmayanlar için talep formu ile birlikte görev onayı,

-Ebeveynlerin onayını bildirdikleri evrak

-Sağlık kurulu raporu 

DNC Medya
DNC Medya
bilgi@haber365.com.tr
YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Modal