Elbette kilo vermek herkes için zor olabiliyor ancak kadınlar için bu durum biraz daha zor ve bu nedenle son yıllarda erkeklerde obezite oranları aşağı yukarı aynı kalırken, kadınlarda bir artış içerisinde.Peki, kadınlar neden kilo vermekte zorlanır? İşte tüm soruların yanıtı haberimizde...

KADINLAR NEDEN KİLO VERMEKTE ZORLANIR?

YANLIŞ GIDALAR TÜKETMEK

Markete gidince işlenmiş gıdaların üzerinde düşük yağlı, yağsız, sağlıklı atıştırmalık gibi ibareler görüyoruz ancak işlenmiş gıdaların bu tip seçenekleri bile maalesef pek de mantıklı değiller. Zira yağsız veya az yağlı gıdaların yağlı seçenekler gibi tat vermeleri için içlerine genelde bol miktarda katkı eklenir. Bu katkılar temel gıdaların yerine geçmezler ve bu yüzden vücudunuz daha fazla gıda alabilmek için daha fazla yemenizi ister. Bu da tam yağlı gıdalardan daha fazla kalori almanıza bile sebep olabilir.

Yoğurt, salata sosu, domates sosu gibi gıdalarda bile bol miktarda şeker bulunuyor ve bunlar daha fazla açlık hissine, baş ağrılarına sebep olabiliyorlar ve kilo vermeyi zorlaştırıyorlar.

Bu nedenle bu tip sahte gıdalara bir son vermeli, gerçek gıdalar tüketmelisiniz. Örneğin, elma suyu yerine elma, portakal aromalı şeyler yerine portakal tüketmelisiniz. Ayrıca tüketilen sos ve benzeri ürünlerin içeriklerine göz atarak şeker katkılarından uzakta kalmalısınız. Yoğurdunuza aroma vermek istiyorsanız hazır meyveli yoğurt yerine yoğurdunuza meyve ve balları kendiniz katmalısınız.

YANLIŞ EĞZERSİZLER YAPMAK

 Spor salonunda saatler geçirmenize rağmen sonuçları göremiyorsanız muhtemelen yanlış egzersiz yapıyorsunuz. Kadınlar genelde orta düzeyde kardiyo yaparlar ve bu kalp için iyidir ancak kilo vermek için bir tık daha üzerine çıkmak gerekir.
Yüksek yoğunluklu egzersizler genelde çok zorlayıcı oluyorlar ve 20 dakika kadar sürüyorlar. Ancak çalışma bittikten sonra yağ kaybınız daha fazla oluyor ve her ne kadar daha az kalori yaksanız da kas yaptığınız için vücudunuzun kalori tüketimi artıyor. Bu tip egzersizlerden aşırı kas elde edeceğinizi de düşünmeyin çünkü profesyonel vücut geliştirme yapmadan sizi rahatsız edecek kadar kas geliştirme ihtimaliniz yok.

TİROİT PROBLEMİNİZ OLABİLİR

Hayat denge üzerine kuruludur ve vücudumuz için bu motto daha da önem kazanıyor. Zira vücudumuz kimyasallar üzerine kurulu hassas bir dengede çalışmaktadır. T3 ve T4 tiroid hormonları kilo ve metobolizma konusunda ciddi bir rol oynamaktadırlar.

Bu hormonların dengesi bir sebepten bozulduğu zaman çok fazla veya çok az T4 üretebilirsiniz ve bu da metabolizmanızı etkiler.

Hipertiroid belirtileri şu şekildedir:

  • Sinirlilik
    • Uykusuzluk
    • Kalp çarpıntıları
    • Açıklanamayan kilo kaybı
    • Yüksek nefs hızı
    • Kas zayıflıkları
    • İnce saçlar
    • Çoklu bağırsak hareketleri

Hipotiroid belirtileri ise şu şekildeler:

  • Yorgunluk
    • Kuru saçlar ve cilt
    • Açıklanamaz kilo alımı
    • Kabızlık
    • Kas zayıflıkları ve rahatsızlıkları

HORMON DENGESİZLİĞİNİZ OLABİLİR

Kiloyu sadece tiroid hormonu etkilememektedir. Kortizol gibi stres hormonları da kilo vermenize engel olabilirler çünkü bu hormon iştahı arttırır, karbonhidratların yağ olarak depolanmalarına sebep olur ve kilo vermenizin önündeki engel olabilir.

Kanınızdaki kortizol düzeylerinin ölçülmesi bu konuda bir katkı sağlayabilir. Eğer devamlı stres altında yaşıyorsanız, stresi azaltmak için çeşitli yöntemler deneyebilirsiniz. Meditasyon, ibadet, hobiler, eğlenceli etkinlikler gibi pek çok şey günlük stresinizin atılmasına yardımcı olacaktır.

İLAÇLARINIZ KİLO ALDIRIYOR OLABİLİR

Bazı ilaçların yan etkileri arasında kilo alımı bulunmaktadır çünkü bazen sıvı tutumuna sebep olurlar, bazen de iştahı değiştirir, hormonları etkilerler. Özellikle doğum kontrol hapları, antidepresanlar, anjiotensin reseptör engelleyiciler ve steroidler bu konuda bir hayli etkilidirler.

Tabii ki bunun için ilaçlarınızı almayı bırakmamalısınız. Öncelikle doktorunuzla görüşmeniz ve mümkünse doz ayarlaması yaptırmanız veya alternatif seçeneklere göz atmanız gerekmekte. Doğum kontrol seçeneklerinde ise alternatif çok olduğu için haplar yerine başka seçeneklere göz atabilirsiniz.

YETERİNCE UYUMUYOR OLABİLİRSİNİZ

Gece 3.5 ila 5.5 saat uyuyan bireylerin 7-10 saat arası uyuyan bireylere göre her gün 385 daha fazla kalori aldıkları tespit edilmiştir. Uyku vücudumuzun tamir edilmesi için gereklidir ve o olmadan vücudun dengesi bozulduğu için kilo alımı da mümkün hale gelir. Yetersiz uyku aynı zamanda kronik hastalıkları, kaygıları, sinirli ruh halini de tetikler.

Her gün en az 8 saat uyuduğunuzdan emin olmalı, kafein alımınızı azaltmalı, yatmadan önce elektronik aletlere bakmayı bırakmalı ve geç saatlerde bir şeyler tüketmemelisiniz. Uyuduğunuz ortamın da karanlık ve uykuya uygun olduğundan emin olmalısınız.

DUYGULARINIZI YEMEKLE BASTIRIYOR OLABİLİRSİNİZ

Pek çok insan olumsuz duygular ile karşılaştığı zaman kendini yemeye ve içmeye vermektedir. Duygusal stresi alkol ile, dondurma ile, çikolata ile veya herhangi bir diğer gıda ile bastırmaya çalışmak, maalesef daha fazla kilo almanıza sebep olacaktır.
Bu nedenle bir şeyler yerken bunu duygusal sebeplerle mi yaptığınızı yoksa acıktığınız için mi yaptığınızı iyi değerlendirmelisiniz. Obezite ile boğuşan kadınların psikolojik destek aldıklarında kilo verme sürecine girebildiklerini gösteren çalışmalar mevcut.

Dolayısıyla yemekten ziyade sizi rahatlatacak aktivitelere göz atmayı unutmamalısınız.
Bunlar arasında yoga yapmak, ibadet gerçekleştirmek, sizi rahatlatacak yürüyüşler ve sporlar yapmak gibi pek çok şey bulunuyor.

ÇOK FAZLA SAĞLIKLI GIDA TÜKETİYOR OLABİLİRSİNİZ

İyi gıdalar sağlık için iyidirler ancak onları da çok fazla tüketmek mümkün. Eğer avakado kuruyemiş, tam yağlı süt ürünleri gibi ürünleri çok fazla tüketiyorsanız, beklediğinizden daha fazla kalori alıyor olabilirsiniz.
Dolayısıyla porsiyon boyutlarınıza dikkat etmeli, beslenmenize biraz daha proteinli gıdalar eklemeli ve aşırı tüketimden kaçınmalısınız.

BESİN ALERJİNİZ OLABİLİR

Bazı gıdalara besin alerjiniz varsa, bu gıdaları tüketmek inflamasyonların artmasına sebep olur ve bu da kilo almanıza sebep olabilir. Dolayısıyla tükettikten sonra gaz, şişkinlik, bulantı gibi belirtiler yaratan gıdaları tüketmeye bir son vermelisiniz. İnsanların en çok alerjisi olan bileşenler arasında yumurta, sova, gluten, süt ürünleri ve bazı kuruyemişler bulunmaktadır.

 
Son Dakika Kadın Haberleri için aşağı kaydırın