Sağlıklı bir hamilelik dönemi için öncelikle birtakım alışkanlıklarınıza son verip, sağlıklı bir yaşam planı yapmalısınız. Bu süreçte ihtiyacınız olan besinleri sizler için hazırladık. İşte detaylar...

Brokoli

Aslen lahana ailesinin bir mensubu olan brokolide kalsiyum var;, evet kalsiyum! Diğer yandan C vitamini, folik asit ve B6 vitamini içerir.

Portakal

İçerdiği C vitamini ile meşhur olan portakal, üç farklı madde daha barındırıyor. Birincisi folik asit, ikincisi potasyum, üçüncüsü ise hisperidin. Folk asitin gebelik öncesi ve ilk iki ayındaki önemini birçok kaynaktan biliyoruz fakat potasyum ve hisperidin daha da önemli.

Patates

Tatlı patates, vücudunuzda A vitaminine dönüşen bir bitki bileşiği olan beta-karoten bakımından oldukça zengindir. A vitamini, sağlıklı fetal gelişimi için çok önemlidir.

Yoğurt

Yoğurt, iyi bir protein ve kalsiyum kaynağıdır. Unutmayın, yoğurt süte oranla daha fazla kalsiyum içermektedir. Diğer taraftan yoğurtların içindeki sağlıklı aktif kültürler (maya) sayesinde mantar enfeksiyonları önlenebilmektedir.

İncir

İster taze. İncir, neredeyse diğer tüm meyve ve sebzelerden daha fazla lif içerir; potasyum zenginliği ile meşhur muzdan daha çok potasyum içerir.

Mercimek

Çok güçlü folik asit, demir, protein ve lif kaynağıdır. İçerdiği lif sayesinde, gebelik dönemindeindirim sisteminizin iyi çalışmasını sağlayarak oluşabilecek kabızlık ve hemoroidlerin önüne geçebilir.

Son Dakika Kadın Haberleri için aşağı kaydırın.