23 Nisan 2019
  • Istanbul 10°
  • Ankara 2.78°
  • Izmir 11.11°
İmsak 04:32
Güneş 06:07
Öğle 13:08
İkindi 16:54
Akşam 19:58
Yatsı 21:26
BIST95.953
Dolar5,8274
Euro6,5615
Altın238,91

Doğum Sonrası Kilolardan Kurtulma Egzersizleri

Vücut kitlesinin hızla arttığı gebelik döneminden sonra, birçok kadın eski haline nasıl kavuşacağı ile ilgili kaygıya kapılır. Yeterli ve dengeli beslenmeyle birlikte sportif hareketlerinde doğum sonrası kiloların verilmesinde çok önemli bir yeri olduğu bilinir.

Doğum Sonrası Kilolardan Kurtulma Egzersizleri

Doğum Sonrası Kilolardan Kurtulma Egzersizleri

Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Op. Dr. Tuba Tarhan Gümüş, doğum sonrası yapılan egzersizler hakkında tüm püf noktaları bizler için paylaştı.

 

DEPRESYONU AZALTIYOR

Esasen sporun kadın hayatındaki yegane yeri ve önemi sadece kilo verme olmamalıdır, özellikle doğum sonrası dönemde egzersiz yapmak kas gücünü ve enerjik olma hissini artırır, stresi azaltarak daha kaliteli uyunmasına yardımcı olur. Hatta doğum sonrası depresyon sıklığını azaltıcı etki gösterebilir.

EMZİRİYORSANIZ...

Kendinizi spor yapmaya hazır hissettiğinizde, öncelikle sizi serin tutacak bol kıyafetler giyin. Emziriyorsanız spordan önce mutlaka bebeğinizi besleyerek veya sağma ile meme dokusunun doluluğunu azaltın.Egzersiz sırasında vücudunuza oturan ve göğüslerinizi iyice destekleyecek bir sporcu sütyeni ve ayaklarınızı hafifçe saracak ve terletmeyecek spor ayakkabıları iyi fikir olacaktır. Son olarak yanınıza bir şişe su almayı ve sık sık su içmeyi unutmayın.

YÜRÜYÜŞ İYİ BİR BAŞLANGIÇ OLABİLİR

Doğum sonrası spora dönüş için yürüyüş iyi bir başlangıç olabilir. Açık havada bebeğiniz ile birlikte yürümek hem egzersiz yapmanızı hem de onun sakinleşmesini sağlayabilir, ya da planlanmış grup egzersizlerine katılmak sosyal ortamlardan kopmanızı önleyerek kendinizi motive hissettirebilir.

Spora ayıracağınız süre haftada 150 saat olmalı ve egzersizleriniz orta yoğunlukta yani kalp hızınızı artıran ve terleme sağlayan aerobik (büyük kaslarınızı hareket ettirdiğiniz egzersizler) ve en az haftada 2 kez kas güçlendirici egzersizler (yoga, pilates, ağırlık kaldırma-itme, squad veya kegel) şeklinde olmalı. Her gün mutlaka 20-30 dakikanızı aktif geçirmeye çalışın.

BAŞLAMADAN ÖNCE ISININ

Egzersizlerinize başlamadan önce 10 dakika kadar yürüyüş veya germe hareketleri ile ısınma sağlayın ve bitirirken yine yavaş tempoda yürüme/germe hareketleri ile kalp hızınız yavaşça azalana kadar soğumaya çalışın.

Son Dakika Kadın Haberleri için sayfayı aşağı kaydırın.

Yorum Yaz

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.