Kabızlığa İyi Gelen Yiyecekler Nelerdir?

En yaygın bağırsak rahatsızlığı olan kabızlık hakkında en çok aratılan; kabızlığa ne iyi gelir? Kabızlığa anında çözüm, Kabızlığa iyi gelen içecekler gibi başlıkları sizin için araştırdık.

09.03.2020-10:42 - (Son Güncelleme: 11.06.2021-15:09)

Bağırsak rahatsızlıkları en yaygın görülen günlük yaşamı olumsuz etkileyen durumlardan biridir. Bağırsak hastalıkları arasında da en yaygın olanı kabızlık. Peki ; kabızlığa ne iyi gelir? Kabızlığa anında çözüm, Kabızlığa iyi gelen içecekler, kabızlığa iyi gelen yiyecekler nelerdir? gibi en çok merak edilen soruların cevaplarını araştırdık.

Kabızlık sorunu yaşıyorsanız ilaç kullanmadan tüketeceğiniz bazı doğal gıdalar kabızlıktan kurtulabilirsiniz. Öncelikle kabızlık nedir sorusunu cevaplayalım. 

KABIZLIK NEDİR?

En sık görülen bağırsak rahatsızlıklarının başında gelen kabızlığı kısaca açıklayacak olursak, bağırsak hareketlerinde meydana gelen yavaşlama sonrası, dışkının katılaşması ve bağırsaktan atılmasının zorlaşması durumudur. 

KABIZLIK NEDEN OLUR?

Oldukça rahatsızlık veren kabızlığın birçok nedeni olabilir. Bu nedenlerin başında en yaygın olanı düzensiz ve sağlıksız beslenme durumudur. Bunun haricinde kabızlığa neden en yaygın durumlar aşıdaki gibidir;

-Bağırsakta meydana gelen yavaşlama

-Bağırsak hastalıkları

-Beslenme şekli

-Asitli içecekler

-Hareketsizlik

-İlaçlar

-Hormonal değişimler

KABIZLIK TEDAVİSİ NASIL OLUR?

Kabızlık tedavisi için öncelikle doktorunuz tarafından kabızlık teşhisi almanız gerekiyor. Daha sonra doktorunuz eşliğinde kabızlık tedavisi başlar. Çoğu kabızlık şikayetinde kesin bir besep bulunmamaktadır. 

Kabızlık tedavisinde en yaygın yöntem ilaçlı tedavidir. Şiddetli bir kabızlık sorununuz varsa sodyum fosfat, magnezyum tuzları ve laktuloz grubu ilaçlar tedavide kullanılabilir. Lavman ve fitil diğer tedavi seçenekleridir.

Bir diğer tedavi yöntemi de kabızlığa neden olan yaşam tarzınızı değiştirmektir. Daha sağlıklı ve düzenli bağırsak döngüsü oluşturacak bir yaşam rutini oluşturmalısınız. 

Beslenmeye yönelik yapacağınız temel değişiler, lifli gıdalara yönelme ve sıvı tüketimi kabızlık tedavisinde uygulayacağınız bir diğer etkili yöntemdir.

KABIZLIĞA İYİ GELEN YİYECEKLER NELER?

Kuru Meyveler

Sabah kahvaltısından önce aç karna kuru kayısı, incir, mürdüm eriği yemek ve üzerine ılık su içmek bağırsakları çalıştıracaktır. Bu besinler sabahları aç karnına tüketildiği zaman daha etkili olmaktadır. Ayrıca kuru meyveler çiğ olarak tüketilebileceği gibi komposto olarak da tercih edilebilir. Kuru erik, kabızlık için doğal bir ilaç olarak yaygın olarak tüketilmektedir

Su

Herhangi bir sebepten dolayı su tüketimi sınırlandırılmadıysa, kabızlık döneminde yeterli miktarda su içmeye özen gösterilmelidir. Bu önemli alışkanlığı erteleyenler, alarm kurarak kendilerine hatırlatma yöntemini deneyebilir.

Keten Tohumu

Yoğurda katılarak tüketilebilen keten tohumu, kabızlığa iyi gelen gıdalar arasındadır.

kabızlığa ne iyi gelir

Beyaz Et

Et tüketileceği zaman kırmızı et yerine beyaz et veya balık eti tercih etmek bağırsakları rahatlatacaktır (yüksek miktarda kırmızı et bağırsakları zorlayıcı bir etkiye yol açar).

Lifli Besinler

Baklagiller, pancar, pırasa, enginar, ıspanak, lahana, kızılcık, kereviz, keten tohumu gibi lif bakımından zengin gıdaların tüketimi bağırsakların harekete geçmesine yardımcı olmaktadır. Yine lifli gıda gruplarından fasülye, bezelye ve mercimek kabızlığa iyi gelmektedir.

Elma, üzüm, avokado, erik gibi lifli ve kabızlığa iyi gelen meyveler, kabızlık çekenler tarafından tüketilmelidir. Elmalar diyetinizde lif içeriğini arttırmanın ve kabızlığı hafifletmenin kolay yollarından biridir. Armut lif bakımından zengin, kabızlığa iyi gelen bir başka meyvedir. Orta büyüklükteki bir armutta (yaklaşık 178 gram) yaklaşık 5.5 gram lif vardır. Bu oran günlük önerilen lif alımının yüzde 22'sidir. Kivi de kabızlığa iyi gelen meyvelerdendir. kabızlık şikayeti olan kişilerin sorununun çözülmesine yardımcı olabilecek bir diğer meyve de incirdir. İncir, lif alımınızı arttırmanın ve sağlıklı bağırsak alışkanlıklarını teşvik etmenin harika bir yoludur. Portakal, greyfurt ve mandalina gibi narenciyeler de kabızlığa iyi gelen, serinletici bir atıştırmalık ve iyi bir lif kaynağıdır. Bu meyveler kabukta çözünür lif pektini bakımından zengindir. Nitekim pektin kolonik geçiş süresini hızlandırarak kabızlık şikayeti olanlara yardımcı olabilir. Turunçgiller özellikle kabukta çözünür lif pektini bakımından da zengindir. Pektin kolonik geçiş süresini hızlandırabilir ve kabızlığı azaltabilir.

Zeytin ve Zeytinyağı

Zeytin, üzerine dökülen kek ve zeytinyağı ile tüketildiğinde kabızlık sorununa iyi gelmektedir. Zeytinyağı bağırsaktan yiyecek geçişini sapladığı için aç karna 1 tatlı kaşığı zeytinyağı tüketmek faydalı olacaktır. Kabızlığa iyi gelen bu yiyecekler uzun süre tüketmek ve aşırıya kaçmak, bağırsağın bağışıklık kazanmasına ve normal koşullarda dışkılayamamasına sebep olabilmektedir. 


YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR