Fazla Protein Tüketmenin Zararları Nelerdir?

Fazla protein tüketmek zararlı mı? Fazla protein tüketmenin zararları nelerdir? Protein tüketimi nasıl olmalı? Gün içerisinde ne kadar protein tüketilmeli? Doğru protein miktarı ne kadar olmalıdır?

24.06.2021-14:22 - (Son Güncelleme: 24.06.2021-15:30)

Fazla protein tüketmek zararlı mı? Fazla protein tüketmenin zararları nelerdir? Protein tüketimi nasıl olmalı? Gün içerisinde ne kadar protein tüketilmeli? Doğru protein miktarı ne kadar olmalıdır? Protein önemli bir besin kaynağıdır ancak daha önemli olan ise nasıl ve ne kadar tüketildiğidir. Sağlıklı yaşamak adına gereğinden fazla tüketilen protein sanılanın aksine bir durum meydana getirebilir. 

Protein tüketimi sağlıklı yaşam için çok önemlidir. Özellikle sağlıklı beslenmek isteyenler ve spor yapanlar protein tüketimine özen gösterirler. Ancak gereğinden fazla protein tüketimi sanıldığının aksine vücut için zararlı olabilir. Sağlıklı beslenmek isteyen pek çok kişinin düştüğü hatalardan biri de fazla protein tüketimidir. Yenilenler azaltılmak istenirken dengeli beslenmeden uzaklaşmak vücudun işleyişinin bozulmasına neden olur. Hızlı kilo vermek isteyenlerin başvurduğu protein diyetlerinin de bu sebeplerle yarardan çok zararı olduğu kanıtlanmıştır.

PROTEİN TÜKETİM MİKTARI NE OLMALI? 

- Gün içinde tüketilmesi gereken protein miktarı her besinde olduğu gibi kiloyla orantılı olarak değişim gösterir. 

- Doğru protein miktarını bulmak içinse basit bir formülden destek alabilirsiniz. 

- Kilonuzu kilogram cinsinden hesaplayın ve 0.8 ile çarpın.

- Bu her gün yemeniz gereken protein miktarını ortaya çıkaracaktır. 

Peki hesapladığınız miktarın üzerinde protein aldığınızda neler olur?

- Öncelikle her şeyin fazlasının size zarar vereceğini unutmamanız gerekir. 

- Diyet yapıyorsanız diyetinize eklediğiniz fazla olan her besin nasıl kalori artışına neden olduğundan kilo vermenizi engelliyorsa fazla protein tüketimde de aynı durum başınıza gelecektir. 

- Ekstra kalorilerin protein, karbonhidrat veya yağdan kaynaklanması önemli değildir. 

- Gereğinden fazla yediğiniz her besini vücut yağ olarak depoladığından sonuç değişmeyecektir.

FAZLA PROTEİN KALSİYUM KAYBINA YOL AÇIYOR!

Protein kas yapımı için en önemli besin kaynağıdır, evet. Ancak burada dikkat edilmesi gereken en önemli konu kas yapımını hedefleyen kişilerin daha fazla protein tüketerek daha fazla kas elde ederim düşüncesi tamamen yanlış bir tutumdur. Sadece proteinde değil tüm sağlıklı yiyecekler içinde aynı durumda geçerlidir aslında. Tükettiğimiz besinler ne kadar sağlıklı olursa olsun eğer gereğinde fazla tüketilirse zararlı olacaktır. Boşuna dememişler 'Azı karar çoğu zarar' diye. Bu yüzden fazla protein alımı ile kas elde etmek isteyenler vücut geliştirmeyi hedeflerken kendilerini büyük bir zarara uğratabilir. Çünkü protein sindirilirken kana asit salınır. Vücuttaki asitleri nötralize etmek içinse kalsiyum kullanılır. Konu ile ilgili yapılan araştırmalar, fazla miktarda protein alımının kemiklerdeki kalsiyumu azaltabileceğini kanıtlamıştır. Yani sağlıklı beslenmeyi hedeflerken fazla protein alımı nedeniyle düşündüğünüzün tam tersi ile karşılaşabilirsiniz.

BESLENME UZMANINDAN YARDIM ALIN

Eğer protein miktarı konusunda net bir bilgiye sahip değilsiniz mutlaka uzmandan destek almalısınız. Bu noktada yapılması gereken mutlaka doğru beslenme önerilerine kulak vermektir. Zayıflamak ve vücut geliştirmek istenmesi durumunda ise beslenme uzmanlarından yardım almak sizi yanlış yapmaktan kurtaracaktır.

YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Modal