Dünyanın gözdesi olan James Webb teleskobundan devrim niteliğinde keşif! İlk süpernova görüntülerini yakaladı

Dünyanın gözdesi olan James Webb Uzay teleskobu, görüntüleriyle bilim dünyasını şaşırtmaya devam ediyor. Bilim insanları James Webb teleskobu sayesinde 3 milyar ışık yılı uzaklıktaki süpernovayı keşfetti.

01.08.2022-12:26 - (Son Güncelleme: 01.08.2022-12:26)

Amerikan Uzay ve Havacılık Dairesi'ne (NASA) ait olan James Webb Uzay teleskobu, geçtiğimiz günlerde bir kara deliğe ait olan görüntüleriyle dünyayı şaşırtmayı başarmıştı. Teleskop geçtiğimiz günlerde bir önemli keşfe daha imza atarak bilim dünyasını bir kez daha sarstı. Alınan bilgilere göre bilim James Webb teleskobu sayesinde 3 milyar ışık yılı uzaklıktaki süpernovayı keşfetti.

İlk süpernova görüntülerini yakaladı

James Webb Uzay teleskobu, NIRCam kamerası ile Dünya’dan yaklaşık olarak 3 milyar ışık yılı uzaklıkta bulunan bir galakside beklenmedik derece parlak olan bir nesne görüntüledi.

James Webb teleskobu

Bilim insanları yaptıkları araştırmalarda nesnenin 4-5 günlük bir süre zarfında giderek karardığını tespit etti ve bu bilgiler ışığında nesnenin bir tesadüfen görüntülenmiş olan bir süpernova olduğu anlaşıldı.

James Webb Uzay teleskobunun bu keşfinin şaşırtıcı yönü ise teleskobun süpernovaları tespit etmek için inşa edilmemiş olmasıydı.

Güneş’ten yüz milyon kat daha parlak olabilen süpernova patlamaları evrendeki en büyük doğa olaylarından birisi olarak biliniyor.

Kürşat Muratcan Kılıç