Coronavirüs Riski E-Ticarette Temizlik ve Hijyen Ürünleri Satışını Artırdı

Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Ekmekçi, Türkiye'nin e-ticaret hacminde coronavirüs kaynaklı bir işlem hacmi gözlemlenmediğini ifade ederek, "Yüzde 300'e varan bir artış olduğunu söyleyebiliriz." dedi.

11.03.2020-15:48 - (Son Güncelleme: 11.03.2020-15:46) Coronavirüs Riski E-Ticarette Temizlik ve Hijyen Ürünleri Satışını Artırdı

Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Ekmekçi, Türkiye'nin e-ticaret hacminde coronavirüs kaynaklı bir işlem hacmi gözlemlenmediğini ifade ederek, "Yüzde 300'e varan bir artış olduğunu söyleyebiliriz." dedi.

Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Yönetim Kurulu Başkanı Emre Ekmekçi'nin yazılı açıklamasında, dünyada hızlıca yayılmayı sürdürürken coronavirüs ile beraberinde getirdiği korkunun, pek çok sektörü ve Çin odaklı tedarik zincirini ciddi anlamda etkilediğinin altını çizdi.

Avrupa'da coronavirüs salgını ve karantina kararlarının tesiriyle perakende sektörünün durma seviyesine geldiğini ifade eden Ekmekçi, pek çok ülkede online alışverişte daha önce hiç karşılaşılmayan bir büyüme meydana geldiğini belirtti.
Ekmekçi, bu artışın salgın riski sürdükçe artacağının tahmin edildiğini belirterek, "Tüm dünyada büyüyen e-ticaret pazarının, krizin tetiklemesi ile birkaç yıllık büyüme oranlarına çok daha kısa sürede ulaşabileceği tahmin ediliyor." şeklinde konuştu.

"E-TİCARETTE KOVİD-19 KAYNAKLI OLAĞAN DIŞI BİR İŞLEM HACMİ GÖZLEMLENMEDİ"

Emre Ekmekçi, vakaların karşılaşıldığı ülkelere göre Türkiye'de günlük alışveriş davranışlarında çok büyük bir farklılık görülmediğini belirterek, insanların geleneksel perakendenin hakim olduğu AVM'lerde gezebildiğini ve perakende mağazalarında alışveriş yapabildiğini aktardı.

Türkiye'de e-ticarette coronavirüs kaynaklı olağan dışı bir işlem hacmi gözlemlenmediğini ifade eden Ekmekçi, "Buna karşın olağan büyüme ve hacimlerinde seyreden e-ticaret pazarımızda temizlik ve hijyen ürünlerinin, medikal korunma sağlayan ürün gruplarının satışında dünden bugüne ortalama yüzde 300'e varan oranlarda bir artış olduğunu söyleyebiliriz."dedi.


DNC Medya
DNC Medya
bilgi@haber365.com.tr
YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Modal