Çalışırken Omuz ve Bel Ağrılarına Dikkat

Ofis çalışanlarının sıklıkla yaşadığı sağlık sorunlarının başında sırt, boyun ağrıları ya da el bilek ağrıları gelir. Çalışma şevkimizi kaçıran sırt, omuz, bel ağrıları nasıl geçer? Çalışırken ağrı yaşamamak için yapılması gerekenler nedir?

26.09.2019-10:58 - (Son Güncelleme: 22.07.2021-18:11)

Ofis ortamında özellikle masada oturarak çalışanlar bazı bedensel sorunları daha sık ve ağrılı yaşarlar. Sürekli oturmak ve hareketsizlik, kişilerin sırt ve boyun ağrıları çekmesine neden olur. Öte yandan el ve bilek ağrıları da en sık yaşanan ağrılardandır. Peki çalışırken omuz ve bel ağrıları nasıl önlenir? Çalışırken omuz ve sırt ağrıları nasıl geçer?

OFİSTE OTURURKEN DİKKAT!

Uzun süre öne doğru eğik çalışanların; hem kendilerini hem de kürek kemiklerini daha dik tutmaları gerekiyor. Kürek kemiğinin öne eğik tutulması çevreleyen kasların uyumunu bozup ağrıya sebep oluyor. 

Ayrıca bu kasların uyumsuz çalışması uzun süreçte omuzda kas yırtığına neden olabiliyor. Bu sebeple kendi kendinize dik konumda durmaya çalışın. Ara ara esneme hareketleri yaparak da omuz ve sırt ağrılarınızın önüne geçebilirsiniz.

ÇALIŞIRKEN YARIM SAATTE BİR TURLAYIN

Uzun süre hareketsiz kalmak kaslarımızı devamlı kasılı tutmamıza neden olur. O sebeple ofis çalışanları tüm gün oturduğu halde kronik yorgunluk yaşarlar. Omuz ve kolları tek tip tutmak için bu bölgedeki kasların sürekli kasılı kalması ise spazm ve ağrıyla neticelenecektir.

TELEFONDAN UZAK DURUN

Cep telefonunun aşırı kullanımı, iletişim için yazılı mesaj yollarının tercih edilmesi, el ve ön kol bölgesi eklem ve kaslarda kronik ağrılara neden olur; bir manada onların kullanım ömrünü azaltır. Bu sebeple iletişim araçlarını günlük hayatınızda gereksiz yere kullanmamaya özen gösterin.

YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR