18 Mart'ta açılıyor, 1915 Çanakkale Köprüsü'nden 5 milyarlık katkı!

1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale otoyolunun açılışına sayılı günler kala, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, yeni açılacak yollar hakkında açıklamalarda bulundu.

15.03.2022-14:25 - (Son Güncelleme: 15.03.2022-14:25) 18 Mart'ta açılıyor, 1915 Çanakkale Köprüsü'nden 5 milyarlık katkı!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu ile ilişkili önemli açıklamalarda bulundu. 18 Mart’ta Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın katılımıyla açılacak projeyle, hali hazırda olan mega projelerine bir yenisinin daha ekleneceğini belirtti. Söz konusu projenin yatırım tutarının 2 milyar 545 milyon Euro olduğunu ve bu maliyetin hiçbir kuruşunun devletten çıkmadığının altını çizen Karaismailoğlu, son yıllardaki olumsuz havaya rağmen bu projenin 1,5 yıl önce tamamlandığını ifade etti. 

Proje ile yıllık 415 milyon avro tasarruf

Açılacak projenin tüm dünyaya sunulacağını belirten Karaismailoğlu, “Yaklaşık 5 bin 100 personel ve 740 adet iş makinesi ile gece gündüz çalışarak tamamladığımız projemizi sadece halkımızın değil, dünyanın da hizmetine sunacağız. Projemizle zamandan 382 milyon avro, akaryakıt tüketiminden 31 milyon 300 bin avro, 3 bin 234 ağaca eş değer karbon salınımdaki azalmayla, çevresel olarak 1 milyon 900 bin avro tasarruf edilecek. Böylece toplam tasarruf tutarı yıllık 415 milyon avroya ulaşacak. Projenin 1,5 yıl önce açılması ile ekonomiye 628 milyon avro katkı sağlanmış olacak.” şeklinde konuştu.

Proje ile yıllık 415 milyon avro tasarruf

1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu'nun GSYH'ya yapacağı etkinin 2 milyar 442 milyon euro, üretime yapacağı katkının ise 5 milyar 362 milyon avro olduğunu açıklayan Karaismailoğlu, bu projenin yıllık istihdama etkisinin toplamda 118 bin kişi olduğunun altını çizdi.

40 kilometre daha kısa

1915 Çanakkale Köprüsü'nün 89 kilometre otoyol ve 12 kilometre bağlantı yoluyla beraber toplamda 101 kilometre uzunluğunda olan Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesi çerçevesinde yer aldığını aktaran Bakan Karaismailoğlu, ayrıca şunları aktardı:

“1915 Çanakkale Köprüsü 2 bin 23 metre orta açıklık, 770'er metre yan açıklıklar ile beraber 3 bin 563 metre uzunluğunda. 2 bin 23 metrelik orta açıklık Cumhuriyet'imizin 100. kuruluş yıl dönümünü sembolize edecek ve ‘dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü' unvanına sahip olacak. 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleri ile beraber toplam geçiş uzunluğu ise 4 bin 608 metreye ulaşmaktadır. Köprümüzün 318 metrelik çelik kuleleri Çanakkale Deniz Zaferi'nin kazanıldığı 18 Mart 1915'i işaret edecek. İki çelik kule arasındaki Köprümüz, dünyada ikiz tabliye olarak tasarlanan nadir asma köprülerden biri olma özelliğine de sahip. Dünyada 2 bin metre orta açıklığın üzerinde ikiz tabliye olarak dizayn ve inşa edilen ilk köprü olarak tarihe geçecek. 318 metrelik kule yüksekliği ve 16 metrelik mimari amaçlı top mermisi figürüyle birlikte düşünüldüğünde deniz seviyesinden 334 metre yüksekliğe erişecek ve dünyanın en yüksek kulelerine sahip asma köprüsü olacak. Malkara-Çanakkale Otoyolu da güzergahı 40 kilometre kısaltacak.”

40 kilometre daha kısa

Geçiş süresi 6 dakika

Düzenlenen feribot seferiyle 1.5 saat süren mesafenin 6 dakikaya ineceğinin vurgusunu yapan Karaismailoğlu, “1915 Çanakkale Köprü'müz ise ‘en'lerin projesi olarak Lapseki-Gelibolu arası feribot seferi ile 1.5 saat süren, feribot kuyruğundaki bekleme süreleriyle uzun saatler alan geçiş süresini 6 dakikaya indirecek. Atalarımızın kanlarıyla sulanmış Çanakkale Boğazı'na adeta mühür vuracak. Projemiz ‘Ecdadımıza saygı, geleceğimize armağandır'. Kulelerin kırmızı beyaz rengi de al bayrağımızı temsil ediyor. 1915 Çanakkale Köprüsü; dünyanın en büyük 10 ekonomisine girmek için azimle çalışan yeni Türkiye'nin, bu yolda son dönemeçte olduğunun göstergesidir. 18 Mart 1915'te kazanılan Çanakkale Deniz Zaferi'nden bugüne Türkiye'nin aldığı mesafeyi, tüm dünyaya gösterecek bir nişanedir. Pandemiye rağmen büyüyen ve ihracatta Cumhuriyet rekoru kıran, yarını değil 2053 vizyonu ile tam bağımsız Türkiye'nin bir mührüdür.” şeklinde konuştu.

DNC Medya
DNC Medya
bilgi@haber365.com.tr
YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Modal