Stres, hormonal bozukluklar, genetik özellikler saçları etkileyen etkenlerdendir. Bu faktörlerle beraber beslenme yetersizliği de saçta, ciltte ve tırnakta olumsuz etkilere neden olur.

Vitamin ve mineral açısından zengin bir beslenme programıyla saçların sağlığını ve fonksiyonunu yükseltebilirsiniz. Kırılan saçları kuvvetlendirmek, güçlü ve parlak saçlara sahip olmak için size yardımcı olacak 5 besin tavsiye ediyoruz.

YUMURTA

Protein bakımından zengin bir depo görevi gören yumurta, çinko, selenyum, demir ve kükürt içerir. Özellikle demir, saçlar için çok önemlidir.

SOMON

Sağlıklı yağ omega-3 bakımından zengin olan somon, kalp sağlığının yanı sıra saçlar için de oldukça yararlı bir besindir.

HAVUÇ

Gözlere ve cilde yararlı, A vitamini açısından zengin olan havuç, saç derisini korur ve saç köklerini kuvvetlendir.

KURUYEMİŞLER

Badem, fındık, kaju fıstığı ve ceviz gibi faydalı yağ asitleri bulunduran kuruyemişler, saçlar için çok yararlıdır. Çinko, selenyum, omega-3 içerdikleri için saçların parlak, sağlıklı, nemli olmasına yardımcı olur.

YEŞİL YAPRAKLI BİTKLER

Brokoli, lahana, ıspanak, pazı gibi yeşil yapraklı sebzeler vitamin ve mineral bakımından oldukça zengin besinlerdir. Saçlar için de sağlığa olduğu kadar faydalıdır.

Son Dakika Kadın Haberleri için aşağı doğru kaydırın.