4 Aralık 2021 tarihinde paylaşılan verilere göre Türkiye'de yapılan kahve ihracatı son 5 senede 2 katından daha fazla bir artış göstererek toplamda 65,5 milyon dolara ulaştı.
Türkiye İstatistik Kurumu'nun paylaştığı verilere göre, Türkiye'nin "kahve, kahve kabuk ve kapçıkları, içinde herhangi bir oranda kahve bulunup kahve yerine kullanılan ürünler" konusunda yaptığı ihracatlar son 4 senede olduğu gibi bu senede rekor bir artışa imza attı.
Türkiye'den dünyaya yapılan kahve ihracatı son 5 senede toplam 65 milyon 518 bin dolara yükselirken, en çok kahve satışı son 5 yılda, 2020 yılında gerçekleşti.
Türkiye İstatistik Kurumu'nun paylaştığı son verilere göre Türk Kahvesi'ne en çok talep gösteren ülkeler sırası ile, Suudi Arabistan, KKTC, Hollanda, ABD ve Irak oluşturdu. Son 5 yıllık dönemde en çok kahve ihracatı gerçekleştirilen diğer ülkeler ise Irak, Libya, İngiltere, Azerbaycan ve Suriye şeklinde sıralandı.
Türkiye İstatistik Kurumu'nun paylaştığı kahve ithalatı verilerine göre ise, Türkiye'nin kahve ithalatı, 2016-2020 döneminde yüzde 44 artarak 891 milyon 252 bin dolar seviyesine çıktı. Kahve ithalatı 2016'da 130,5 milyon dolar, 2017'de 191,8 milyon dolar, 2018'de 186,6 milyon dolar, 2019'da 194,7 milyon dolar ve 2020'de 187,6 milyon dolar oldu.
Paylaşılan verilere göre en çok Türkiye'nin en fazla kahveyi Brezilya'dan aldığı ortaya konuldu. Brezilya'yı, ikinci sırada Hollanda takip ederken arkasından İtalya geldi. Türkiye son 1 yılda toplamda 90 ülkeden kahve ihracatı yaparken, Kolombiya bu sıralamada son sırada yer aldı.
Türkiye İstatistik Kurumu'nun paylaştığı verilere göre Türkiye, Ocak-Ekim 2021 tarihleri arasında en fazla kahveyi Brezilya'dan aldı. Yapılan listelemede, Brezilya, 16,1 milyon dolarla Hollanda, 6,1 milyon dolarla İtalya, 5,6 milyon dolarla Kolombiya, 5,5 milyon dolarla Almanya olarak sıralandı.
Marketlerde art arda gelen zamlardan sonra stok sorunu ortaya çıktı. Çıkan stok sorununu çözmek isteyen marketler un yağ ve şekerlere kota sınırı koyarken bu kota sınırından Türk kahvesi de etkilendi.
Son günlerde doların artması ile ortaya çıkan üretim krizi, Bazı marketlerde yağ, şeker ve un reyonlarının önünde, ürünlerin satışlarının sadece 1 adetle sınırlandırmasına yol açtı.
Özellikle son günlerde artan şeker ve ayçiçek yağlarının fiyatları vatandaşı zor durumda bırakırken, marketlerde stokçuluğun önüne gelmek için bir dizi önlem alındı. Yapılan önlemlerde belirtilen yazılarda şu ifadelere yer verildi; "Stokçuluğun önüne geçilmesi"