Türk Bilim İnsanından Diyabeti Yok Edecek Buluş!

Harvard Üniversitesi Genetik ve Metabolizma Profesörü Türk bilim insanı Prof. Dr. Gökhan Hotamışlıgil, diyabet hastalığına son verecek bir buluşa imza attı.

16.12.2021-09:47 - (Son Güncelleme: 16.12.2021-10:13)

Prof. Dr. Gökhan Hotamışlıgil, yaptığı çalışma ile, Fabkin adlı hormonun kontrol altına alınarak diyabetin tedavi edilebileceğini öne sürdü.

ABD’de Harvard Üniversitesi bünyesinde genetik ve kompleks hastalıklar üzerine araştırmalar yapan Türk bilim insanı, diyabet tedavisinde yeni bir dönem yaratacak bir buluşa imza attı. Diyabet hastalığının oluşumunda etkin rolü olduğu belirlenen bir hormon keşfeden Türk akademisyen ve ekibi bu buluşu, diyabeti tamamen ortadan kaldıracak bir adım olarak görüyor.

10 YILLIK ÇALIŞMA BAŞARIYA ULAŞTI!

Diyabeti önleyecek buluşu hakkında sosyal medya hesabından açıklama yapan Prof. Dr. Gökhan Hotamışlıgil şunları söyledi: ''On yıllık çalışmanın sonunda, yağdan salgılanıp beta hücrelerini kontrol eden, 'Fabkin' adını verdiğimiz bir hormon ve moleküler mekanizma ortaya çıktı. Beta hücrelerini koruyarak hem Tip1 hem Tip2 diyabet için yeni bir tedavi yolu''

Türk bilim insanı sosyal medya paylaşımında ekibini tebrik ederken, ''Uzun yıllar süren emeklerin ardından hak edilmiş bir sevinç'' olduğunu dile getirdi.

Nature dergisinde yayımlanan araştırmada, fabkin adı verilen hormonun, insülin üreten beta hücrelerinin tahribatı ile bağlantılı olduğu kanıtlandı. Gerçekleştirilen çalışmada hem Tip 1 hem Tip 2 diyabet hastalığında fabkin hormonunda yükselme tespit edilen çalışmada, hormonun kontrol altına alınması halinde hastalığın ortadan kaldırılacağı tespit edildi. Bu yönde fareler üzerinde yapılan çalışmada, olumlu sonuçlar ortaya çıktı. Konuya ilişkin sorularını cevaplayan Hotamışlıgil, geliştirilen yöntemin Tip 1 diyabet hastaları için koruyucu bir nitelikte olduğunu ve insanlarda olası tedaviler için çalışmalara başladıklarını dile getirdi.