Tüm Ülkede TURCOVAC Heyecanı!

Koronavirüs Çağrı Merkezine gelen çağrılara göre birçok vatandaş yerli aşı olan TURKOVAC olmak istediğini bildiriyor.

16.09.2021-15:29 - (Son Güncelleme: 16.09.2021-17:36)Tüm Ülkede TURCOVAC Heyecanı!

Antalya Koronavirüs Çağrı Merkezine gelen çağrılar vatandaşların yerli aşı olan TURKOVAC'a yoğun ilgi ve beklentisi olduğunu gözler önüne seriyor.

BİRÇOK VATANDAŞ TURCOVAC AŞISI OLMAK İSTİYOR

Alınan bilgilere göre Antalya İl Sağlık Müdürlüğüne bağlı çağrı merkezini arayan birçok vatandaş, acil kullanım onayı çıkması halinde Ekim ayında seri üretime geçilmesi beklenilen TURKOVAC aşısını olmak istediği bildirildi. Sağlık Bakanı Fahrettin Koca ise yaptığı açıklamada ‘Yerli aşı TURKOVAC acil kullanım onayına müracaat edilebilecek aşamaya geldi. Onayın ardından da Ekim ayında seri üretime geçilebilecek’ demesi üzerine yerli aşıyı bekleyen birçok vatandaşı heyecan sardı.

ÇAĞRI MERKEZLERİ GÜNÜN HER SAATİ HİZMET VERİYOR

Antalya İl Sağlık Müdürü Dr. Ünal Hülür yaptığı açıklamada ‘Koronavirüs, aşı ve testle ilgili vatandaşlarının soruları daha önce 112 Acil Çağrı Merkezine geliyordu. Bunun olağanüstü bir yük oluşturmasının ardından Sağlık Bakanı Fahrettin Koca'nın çağrısıyla çağrı merkezini kuruldu. Merkezde 7/24 vardiyalı şekilde çalışılıyor.11 Ağustos tarihi itibariyle çağrılarda artış yaşandı ve bu nedenle personel sayısında artışa gittik. Vatandaşlar PCR testi, aşı, Koronavirüs ilaçları, karantina süresi ve raporlarının onaylarıyla ilgili arıyorlar. Buraya günlük gelen çağrıların 3-4 binlere ulaştığı oluyor ama şu sıralar bin 500 sıralarında bir çağrı geliyor. Bu çağrıların yüzde 20'si rapor nedeniyle, yine yüzde 20'si ilacıyla ilgili danışmanlık hizmeti alıyor, yine bir o kadar da aşıyla ilgili çağrılar oluşturuyor. Burası tamamen koronavirüs'ün 7/24 yönetildiği bir çağrı merkezi modeliyle hizmet vermekte. Her geçen gün buraya gelen çağrıların bu çözümlemelerle azaldığını da görüyoruz’ ifadelerine yer verdi.

VAKA SAYILARININ AZALMASIYLA BİRLİKTE ÇAĞRILAR AZALDI

Konu ile ilgili açıklamalarda bulunan ve çağrı merkezinde çalışan Dr. Çiğdem Işıksal ise açıklamasında ‘ Vaka sayısının azalmasıyla birlikte merkeze gelen çağrılar azaldı. Merkeze aşı ve yan etkileriyle ilgili soruların geliyor. Bu soruları cevaplandıran arkadaşlarımız son derece deneyimliler. Daha çok aşı hakkında kararsız kalan kişilerden aşının yan etkilerinin sorulduğu çağrılar alıyoruz. 3'üncü dozun gerekli olup olmadığı yönünde sorular da geliyor var’ diyerek çağrı merkezine yönelik açıklamalarda bulundu.

YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Modal