Tüketici Derneği Başkanı Kılıç’tan telefon dolandırıcılarına karşı hayat kurtaran tavsiyeler!

Telefonla dolandırıcılık alıp başını gitmiş durumda bu konuda önlemler alınabileceğini aktaran Tüketici Hakları Derneği Genel Başkanı Ergün Kılıç, bu suç girişimlerinin önüne geçilmesi adına akıllı telefonlardaki SMS uygulamasında bulunan "spam filtreleri"nin etkinleştirilebileceğini belirtti.

29.02.2024-12:08 - (Son Güncelleme: 29.02.2024-18:11)

Başkan Ergün Kılıç; Dolandırıcıların, tüketicilerin bilgisizliğinden yararlanarak, kişisel bilgileri ele geçirme amacıyla internet, telefon ve SMS gibi iletişim yollarını kullandıklarını, sahte ödül bildirimleri, sahte banka mesajları, kimlik avı, kötü amaçlı yazılım ve sahte çekiliş içerikli mesajlar gönderdiklerini dile getirdi.

Dolandırıcılar farklı yöntemleri kullanıyorlar!

AA’dan ulaşılan bilgilere göre, Dolandırıcıların, mesajları kullanarak, gerçek görünümlü sahte banka web sitelerini taklit ettiklerini belirten Kılıç, "kredi kartı bilgilerinin güncellenmesi", "kredi kartı aidatının iade edilmek istenmesi" gibi ifadelerle tüketicileri yanıltmaya çalıştıklarının altını çizdi. Tüketicilerin, bankacılıkla ilgili söz konusu ifadelere kanmadıkları durumlarda farklı bir yöntem uyguladıklarını söyleyen Kılıç "Ödül kazandınız, ödülünüzü almak için … tıklayın." içerikli mesajlar yollandığını ya da tanınmış markaların web siteleri taklit edilerek bazı teknoloji ürünlerinin piyasa fiyatının çok altında satılmaya çalışıldığına rastladıklarını aktardı.

‘‘Şüpheli kaynaklarla asla bağlantıya geçmeyin!’’

Tüketici Hakları Derneği Genel Başkanı Ergün Kılıç

Tüketiciyle iletişime geçe dolandırıcılar, ikna ettiklerini düşündükleri kişilere ürünün alınması için bazı hesaplara para yatırılmasının istenmesi, telefonlara zararlı yazılımlar içeren bağlantılar yollanarak kişisel bilgilerin çalınması veya finansal zarar verilmesinin de dolandırıcıların yöntemleri arasında yer aldığını dile getiren Kılıç sözlerine şu şekilde devam etti: "Bilinmeyen veya şüpheli kaynaktan gelen bağlantıları asla açmasınlar. Kişisel veya finansal bilgileri paylaşmadan önce her zaman güvendikleri kaynaklardan doğrulasınlar. Eğer bir kuruluşun gerçekten mesaj gönderdiğinden emin değillerse, o kuruluşun resmi web sitesine veya doğrudan müşteri hizmetlerine başvurarak doğrulama yapsınlar." 

‘‘SMS uygulamalarının Spam filtresini etkinleştirin!’’

Özellikle tanımayan birinden gelen ödül bildirimlerine veya tekliflere şüpheyle yaklaşılması gerektiğini belirten Kılıç: Telefon numarası, kimlik veya finansal bilgiler gibi kişisel bilgilerin kesinlikle paylaşılmaması uyarısında bulundu. Dolandırıcılığın önlenmesi ve bu konuda farkındalık oluşturulması adına şüpheli SMS'lerin dikkatlice incelenmesi ve bu kapsamda herhangi mesaj görüldüğünde doğrudan ilgili kuruluşla iletişime geçilmesi gerektiğini anlatan Kılıç, şunları kaydetti: "Akıllı telefonunuzun SMS uygulamasında bulunan 'spam filtreleri'ni etkinleştirin. Bu filtreler, bilinen spam numaralarından gelen mesajları otomatik olarak sınıflandırabilir veya engelleyebilir. Aldığınız mesajdan şüphe duyduğunuzda, durumu telekomünikasyon sağlayıcınıza veya dolandırıcılığı rapor etmek için resmi kurumlara bildirin. Bu, diğer insanları korumak ve dolandırıcılığın önüne geçmek için önemlidir."

Tüketici Hakları Derneği Başkanından önemli tavsiyeler!

Tüketici Hakları Derneği Genel Başkanı Ergün Kılıç

Vatandaşların, bir hata sonucu tuzağa düşmeleri halinde, öncelikle en yakın Cumhuriyet Savcılığına başvurmaları, dolandırıcılığa ilişkin dilekçe vermeleri gerektiğini söyleyen Kılıç, bu bildirim yapılırken olayın ayrıntılarını mümkün olduğunca açık şekilde belirtmenin ve varsa kanıtın dilekçe ekinde sunmanın dolandırıcılığın soruşturulmasına önemli katkı sağlayacağına ve sürecin daha sağlıklı ve daha hızlı devam edebileceğine işaret etti. Kılıç son olarak şu uyarlarda bulunarak sözlerini tamamladı: ‘‘Telekomünikasyon hizmet sağlayıcınıza dolandırıldığınızı bildirerek, spam veya dolandırıcılık girişimlerini takip etme ve önleme alınması konusunda yapılan çalışmalara yardımcı olursunuz. Telekomünikasyon hizmetlerinde yaşanan sorunları inceleyen ve gerektiğinde müdahale etme yetkisi olan kurum olması nedeniyle Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumuna (BTK) bildirimde bulabilirsiniz."

Tedbiri elden bırakmayın!

Dolandırıcılık sonucunda maddi kayıp yaşandıysa veya dolandırıcılık girişimi ciddi tehdit oluşturuyorsa emniyet birimlerine de başvurulabileceğini anlatan Kılıç, dolandırıcılık girişimi banka, finans kuruluşu veya başka ticari kuruluş ismi kullanılarak gerçekleştiyse, adı geçen kuruma da başvurularak önlem almalarının sağlanabileceğini sözlerine ekledi.


Züleyha Koyunoğlu
zuleyhakoyunoglu@haber365.com.tr
YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

En Çok Okunanlar

Modal