16 Eylül 2019
Dolar5,6913
Euro6,3238
Altın276,6259

Çinli Bilim Adamları Bakırı Altına Çevirdi

Bir grup Çinli bilim adamı bakırı altına dönüştürmeyi sağlayan yeni bir madde buldu.

Çinli bilim insanlarından oluşan bir grup bilim insanı; bakırı hemen hemen altına eş değer bir metale dönüştürmeyi başardı. Bu madde kimyasal süreçlerde altın ve gümüş gibi değerli madenlerle aynı işlevi görüyor.

Popüler bilim dergisi Science Advances'ta yer alan makaleye göre Profesör Sun Jian liderliğindeki ekip bakırı yüksek sıcaklıkta ve elektrikle yüklenmiş argon gazına maruz bıraktı. Hızla hareket eden iyonlaşmış parçacıkların bakır atomlarıyla çarpışması ardından soğuyan ve sıkıştırılan atomlar, bir cihaz üzerinde toplandı ve tanecikleri bir bakterinin binde biri küçüklüğünde ince bir tabaka elde edildi. Sonra bu tabakayı bir reaksiyon odasına sokan bilim insanları, bu maddeyi sadece değerli metallerin gerçekleştirebileceği bir süreç olan kömürü alkole dönüştürmek için bir katalizör olarak kullandı.

Deney sonucunda bakırdan elde edilen bu yeni tabakanın nano parçacıklarının bu süreçte altın ve gümüşe benzer şekilde katalizör olarak işlem gördüğüne şahit olundu.Konuyla ilgili açıklama yapan bilim insanları bakırdan elde edilen bu yeni maddenin elektronik cihazların üretim sürecinde, altın ve gümüş gibi değerli madenlerin yerini alabileceğini belirtti.

Çinli bilim insanlarının bu buluşu Dünya'da büyük yankı uyandırdı.

Son Dakika Gündem Haberleri için aşağı kaydırın.

Yorum Yaz