Protein tozları, kas gücünü ve görüntüsünü geliştirmek, bu şekilde performanslarını yükseltmek isteyen sporcuların en çok tercih ettiği ürün durumunda...

Egzersiz yaparken, yaptıkları diyetleri protein tozları ile birleştirenler gözle görülür bir düzelme sağlıyor. Fakat pek çok insan tükettiği protein miktarının fazla olmasının yararlı olacağını düşünerek yüksek miktarda protein takviyesi alıyor. Ancak bu düşüncenin sonuçları ve sağlığa olan zararlarına bakıldığında gerçeklik payı olmamaktadır.

Protein tozları pek çok ciddi soruna yol açabilir. Herhangi bir protein tozu kullanılmadan önce vücut için hangi ordan protein gerektiği ve ne kadarının güvenli olduğunu bilmek adına mutlaka doktora danışmak gerekir. Kas geliştirmek ve protein tozlarının olumsuz yanlarına maruz kalmamak adına protein tozları az ve dengeli bir biçimde kullanılmalıdır.

PROTEİN TOZUNUN ZARARLARI

Yüksek ölçekte protein tozu kullanmak böbrek sorunlarına sebep olabilir. Bunun sebebi, böbreğin protein miktarını düzenleme göreviyle alakalı bir durumdur. Protein tüketimi fazla yapıldığında böbreğe proteini metabolize etmek adına çok fazla yük biner ve bu durum da böbrek yetmezliğine sebep olur.

Aşırı miktarda tüketilmesi halinde protein tozları sıkça karaciğere olumsuz etki yapabilir. Proteinin metabolizmada önemli rol oynaması nedeniyle karaciğere vereceği zarar hayati derecede kritiktir.

Pek çok araştırma yüksek proteinli diyetlerin bazı zamanlarda kalp rahatsızlıklarına varan sonuçlar doğurabileceğini göstermiştir. Birçok protein katkı maddesi kardiyovasküler hastalık riskini yükselten tam yağlı süt ürünlerinden yararlanır. Bu sebeple, protein tozları tüketirken sebze, meyve, balık, baklagiller, tam buğdaylı gıdalar ve zengin omega-3 kaynağı olan zeytin yağı gibi yiyecekleri de tüketmek önem taşır.

Protein tozlarının negatif etkisinden kaçınmak adına, diğer besin maddelerinden mahrum kalmamanız gerekir.

Son Dakika Spor Haberleri için aşağı kaydırın.