Barfiks yani vücut geliştirme dilinde pull-up; her yerde yapılabilmesinden ötürü, kasları hızlı ve etkili bir biçimde reaksiyona sokması dolayısıyla oldukça sevilen ancak bir o kadar da zor olan bir harekettir.  Zorluğundan dolayı bir güç sembolü hareketidir.

BARFİKS NEDİR?

Barfiks, güce dayalı biçimde kol ve sırt kaslarını önemli seviyede çalıştıran bir hareket türüdür. Bir bar yardımı ile barfiks çekilir.

BARFİKS NASIL ÇEKİLİR?

Mesafe omuz genişliğinde olacak biçimde, iki elle bar tutulur. Barın tutulmasının ardından avuç içleri içe doğru bakacak şekilde olmalıdır. Barfikse asılın, asıldıktan sonra kendinizi tamamen serbest bırakmayın. Aksi durumda dirsek ve omuzda sakatlıklara neden olabilirsiniz. Asılı haldeyken ve hareket halindeyken kaslarınızı kasılı bir biçimde tutun. Kendinizi kollarınızla değil sırtınızla yukarı doğru çekin. Hareket süresince sırtınız ve kafnıza dik olmalı, asla vücut eğik olmamalıdır. Hareket boyunca çene yukarı doğru kalkmamalıdır. Kendinizi yukarı çekmenizin ardından aynı biçimde başlangıç pozisyonuna dönün. Bu esnada ayaklarınızı destek almayacağınız bir şekilde çapraz olarak üst üste koyabilirsiniz…

BARFİKSİN FAYDALARI

Barfiksin faydalarını şöyle sıralayabiliriz:

Sırt ve kol kaslarını güçlendirerek pek çok hareketi basit bir biçimde yapmaya yarar.

Sırt kaslarının çalışması sebebiyle duruş bozuklukları düzelir.

Yüksek kalori yakma konusunda yardımcı olur.

Kalıcı ve kuvvetli karın kaslarının belirmesine yardımcı olur.

Üst vücutta yer alan, hemen hemen bütün kasları çalıştırmaya yardımcı olur.

Kardiyovasküler sistemi güçlendirir; böylelikle kan dolaşımını iyileştirir, kalp sağlığını korur.


Son Dakika Spor Haberleri için aşağı kaydırın.