BENCH PRESS NEDİR?

Bench Press hareketi, göğüs çalışmalarından biri olup ağırlık çalışmaları yapanlar ve yapacak olanlar adına vazgeçilmez hareketlerden biridir. Bench press hareketleri başta göğüs kasları olmak üzere arka kol kaslarını da çalıştırarak güçlendirmeye yardımcı olur.

Bench Press, kolay biçimde, düz bir sehpanın üzerine sırt üstü uzanılarak, barda bulunan ağırlıkların, göğüs hizasında, göğüsten yukarıya doğru kaldırılması ve zirve noktasına ulaşıldığı zaman kontrollü biçimde aşağıya doğru indirilmesi hareketidir. Bench Press hareketi, Fitness ve vücut geliştirme sporunda değişilmez egzersizlerden biridir. Bench kelimesinin Türkçe anlamı “bank”, press kelimesi ise preslemek, basmak, sıkıştırmak, zorlamak anlamlarını taşımaktadır.

Bu hareket en temel egzersiz olmasının yanı sıra göğüs kasına kütle kazandıran birincil harekettir. Aşağıya ve yukarıya eğik biçimde (decline, incline) de uygulama türleri mevcuttur. Bunun dışında barın tutuş aralığı da egzersizin farklılaşmasını ve çalıştırılan bölgenin değiştirilmesine yardımcı olur.

BENCH PRESS YAPILIR?

İlk olarak bench sehpasına uzanın. Ardından barın göz hizasında olmasına, belinizin hafifçe çukur, son olarak da kalçanızın benche temas etmesine dikkat edin… Ayaklar hafif açık ve gergin bir biçimde yere sağlam basmalı ve gereken dengeyi sağlamalıdır. Bütün bunları yapmanız halinde hareket esnasında sağlam ve dengeli bir biçimde duracaksınız.

Barı omuz genişliğinden biraz daha fazla olarak üstten tutmuş ve kavramış şekilde olmalısınız. Yeterince sağlam bir biçimde pozisyon aldığınıza emin olursanız çalışmaya başlayabilirsiniz. Barı nefes alarak yavaşça göğsünüze hafifçe değene dek indirin ve indirdiğiniz hızdan biraz daha hızlı bir biçimde yukarı itin. Hareket sırasında nefes alıp vermeyi unutmayın.

Son Dakika Spor Haberleri için aşağı kaydırın.